آمادگی دفاع از کیان نظام به‌معنی جنگ‌طلبی نیست

کد خبر: 452870

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود نیروهای نظامی ضرورتی است که می‌تواند نگرانی و وحشت دشمن را بیشتر کند.

ایسنا: حجت‌الاسلام‌والمسلیمن حسین سبحانی نیا اظهار کرد: تردیدی نیست که هم‌افزایی ظرفیت نیروهای نظامی جمهوری اسلامی مثل سپاه و ارتش یک ضرورت است و در عین حال به روز بودن و علمی بودن سپاه و ارتش هم نیازی است که در شرایط حاضر احساس می‌شود.
وی افزود: این یک دستور الهی است که باید به روز، قوی و آماده برای دفاع از کیان اسلام باشیم. این به معنای جنگ طلبی نیست بلکه نوعی آمادگی برای دفاع از کیان انقلاب و اسلام است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه امروزه جنگ‌های فیزیکی کمرنگ‌تر شده و جنگ‌ها بیشتر شکل مدرن و تکنیکی دارند افزود: علمی و به روز بودن نیروهای نظامی به ابزار متناسب با شرایط روز یک ضرورت است و نیروهای نظامی ما باید به این سمت حرکت کنند زیرا جنگ امروز جنگ نرم است و توانمندی‌های علمی در آن دخالت دارد؛ لذا نیروهای نظامی باید به این ابزار مجهز باشند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تاکید رهبری بر این مساله نیز به دلیل شناخت ظرفیت‌های موجود و تکنیک‌های مورد استفاده در جنگ‌ها خصوصا ابزار مدرنی است که می‌تواند کارآیی بالایی داشته باشد.
وی در پایان، وضعیت نیروهای نظامی را قابل قبول توصیف کرد و در عین حال گفت که به روز بودن یک دستور قرآنی است که باید به ویژه در این بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها