کوبا باز هم پیش‌نویس قطعنامه ضد تحریم‌های آمریکا ارائه کرد

کد خبر: 453471

تازه‌ترین پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل که به ایالات متحده برای پایان تحریم‌های اقتصادی کوبا تاکید می‌کند، از سوی هاوانا ارائه شده و به تعهد رئیس‌جمهوری آمریکا برای پایان این سیاست اشاره دارد.

ایسنا: پیش‌نویس این قطعنامه به صورت آنلاین منتشر شده و انتظار می‌رود که رای‌گیری بر سر آن در مجمع عمومی در تاریخ 27 اکتبر انجام شود. پیش‌نویس مذکور همچنین از برقراری دوباره مناسبات دیپلماتیک آمریکا - کوبا در سال جاری میلادی استقبال کرد.
کوبا در 23 سال گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌های ضد تحریم را ارائه می‌کرد و این طرح‌ها با رای بالا و گاها اختلاف اندک تصویب می‌شد. نتیجه رای‌گیری سال گذشته 188 به 2 بود که تنها اسرائیل طرف آمریکا را گرفت.
امسال مقام‌های دولت باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده‌اند که واشنگتن ممکن است در گامی بی‌سابقه رای ممتنع بدهد. اوباما گفته است که محدودیت‌های 54 ساله مانع از تغییر دموکراتیک شده و تنها آمریکا را در میان همسایگان آمریکای لاتین منزوی کرده است.
مجلس نمایندگان و سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکا از لغو تحریم‌ها امتناع می‌کنند. قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد لازم الاجرا نیست اما رای گیری سالیانه درباره تحریم‌ها نشان دهنده نظر بین‌المللی است و بیانگر این است که تحریم‌ها غیرمشروع است.
این رای گیری در بحبوحه افزایش تماس میان مقام‌های ارشد آمریکا و کوبا انجام می‌شود. اوباما ماه گذشته با رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا مذاکراتی را انجام داد و این دومین بار بود که رهبران مذکور در سال جاری دیدار می‌کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها