زاکانی: مجلس ایران طرحی که رضایت وندی‌شرمن را تامین کند تصویب نخواهد کرد

کد خبر: 453711

نماینده مردم تهران با اشاره به اظهارات روز گذشته وندی شرمن مبنی بر دفاع از طرح یک فوریتی برجام، عنوان کرد: او اعلام کرده این طرح خواسته‌های آمریکا را تأمین می‌کند، اما مجلس ایران زیر بار این ننگ نمی‌رود.

تسنیم: علیرضازاکانی نماینده مردم تهران صبح امروز در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: بنده در تذکر شفاهی هم قید کردم، تذکر بنده در خصوص عدم رعایت آیین نامه در سیر رسیدگی به طرح یک فوریتی مجلس درباره برجام است.
وی گفت: تذکر بنده درباره مبهم بودن برخوردکردن و عدم انعکاس آن به کمیسیون تخصصی توسط هیئت رئیسه مجلس است.
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به اینکه کمیسیون برجام 40 شبانه روز تلاش کرده است و گزارشی را تهیه کرد که ماحصل آن در صحن علنی مجلس خدمت نمایندگان محترم اعلام شد، ادامه داد: ماحصل آن به گزارشی رسیدیم که مبتنی بر قواعد کمیسیون های مجلس به تصویب رسید و به لطف خدا در صحن منعکس شد، اما شما آقای لاریجانی این طرح را از دو ماه قبل آماده کرده بودید سپس به دو فراکسیون موکول کردید و فراکسیون اصولگرایان با اهتمام به این موضوع که مشکل ملی است و باید آن را از طریق تفاهم حل کنند، وارد صحبت شد که در نهایت و در حضور شما آنچه که مورد توجه فراکسیون اصولگرایان بود مورد دقت واقع نشد و نکات مهم حذف شد.
زاکانی در همین زمینه گفت: ما آن زمان در صحن مجلس سکوت کردیم و گفتیم از طریق قانونی و به واسطه ماده قانونی امکان تصحیح مشکلات داخل این طرح وجود دارد طرحی که بیشتر به یک بیانیه سیاسی معطوف است تا طرحی که بتوان در چارچوب قانونگذاری آن را قرار داد.
وی با اشاره به اظهارات روز گذشته وندی شرمن مبنی بر دفاع از طرح یک فوریتی کمیسیون امنیت درباره برجام، عنوان کرد: او اعلام کرده این طرح تمام خواسته‌های آمریکا را تأمین می‌کند اما مجلس ایران زیر بار این حرف نخواهد رفت.
نماینده مردم تهران در مجلس با خطاب قرار دادن لاریجانی گفت: شما از فراکسیون هزینه کردید از دفتر و دبیرخانه هزینه کردید درحالی که دستخط‌های دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دست بنده هست که اشکالات جدی به این طرح وارد کردند.
زاکانی ادامه داد: ما در اینجا باز هم سکوت کردیم و این گزارش به کمیسیون امنیت موکول شد. کمیسیون برخلاف نص صریح ماده 145 قبل از جمع آوری نظرات کمیسیون‌های فرعی به آن رسیدگی کرد ونتیجه رسیدگی را با حداقل تغییراتی به صحن مجلس ارائه داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها