بذرپاش: نحوه تصویب طرح اجرای برجام در شأن مجلس نبود

کد خبر: 454501

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در شأن مجلس شورای اسلامی نبود که مهمترین طرح سیاست خارجی در این دوره مجلس را در عرض یک ربع بدون قرائت پیشنهادات، قرائت کرده و به تصویب برسانند.

تسنیم: مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در حاشیه جلسه مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شأن مجلس شورای اسلامی نبود که مهمترین طرح سیاست خارجی در این دوره مجلس را در عرض یک ربع بدون قرائت پیشنهادات، قرائت کرده و به تصویب برسانند.
وی ادامه داد: همه در مجلس منتظر بودند تا پیشنهادات مطرح شود تا موافقان و مخالفان صحبت کنند چرا که مردم می‌خواهند بدانند که چه خبر است و این طرح بخش‌های مختلفی دارد و لازم است تا مردم بدانند که چگونه نگرانی از بازرسی از مراکز نظامی ما رفع می‌شود و چگونه مکانیزم بازگشت پذیری تحریم‌ها را در این طرح متوقف کنیم.
این عضو هیئت رئیسه با بیان اینکه در مورد این طرح پیشنهادات بسیار زیادی مطرح شده بود، تصریح کرد: متأسفانه کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در یک جلسه این طرح را به تصویب رساند و پیشنهادات را یکجا رد کرد و امروز هم در صحن علنی فرصت ندادند تا پیشنهادات که بعضاً پیشنهادات خوب و کارشناسی شده‌ای بود، مطرح شود.
بذرپاش با اشاره به برخی اخبار در مورد توافق دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان در باره این طرح و جلسات مشترک این دو فراکسیون گفت: بله ما جلساتی داشتیم. از طرف فراکسیون اصولگرایان بنده، آقای زاکانی و آقای زارعی حضور داشتیم و از طرف فرکسیون رهروان آقای بروجردی، آقای جلالی و آقای حقیقت پور در جلسه شرکت کردند. دو جلسه بدون حضور‌ آقای لاریجانی برگزار شد و جلسه آخر با حضور رئیس مجلس تشکیل شد. اعضای فراکسیون اصولگرایان در این جلسات 11 پیشنهاد را مطرح کردند و در جلسه اول اکثر پیشنهادات ما پذیرفته شد ولی به جلسه آخر که با حضور رئیس مجلس برگزار می‌شد، موکول شد.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه آخر که خدمت آقای لاریجانی بودیم تقریباً از 11 پیشنهاد ما تقریباً همگی منتفی شد و فقط دو پیشنهاد ما مورد پذیرش قرار گرفت که یکی اصلاح در بند سه در مورد اقدام متقابل ایران در صورت بازگشت تحریم‌ها بود و دیگری نیز دستیابی ایران به 190 هزار سو طی دو سال بود .
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اینکه بگوییم این طرح از ابتدا توافق و فراکسیون بود درست نیست چرا که بین دو فراکسیون چند جلسه برگزار شد اما اکثر پیشنهادات فراکسیون ما رد شد لذا این طرح توافق دو فراکسیون نیست. و یکی از دلایلی که ما از امضای طرح خودداری کردیم همین موضوع بود و وقتی که از بنده هم خواسته شد این طرح را امضا کنم بنده گفت که امضا در این جا جاری و ساری نیست و برهمین اساس طرح را امضا نکردم.
بذرپاش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضع حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان در این باره نیز گفت: اولاً اینکه موضع فراکسیون واحد است و درباره اینکه چرا ایشان در جلسات مشترک حضور نیافت به این دلیل بود که ایشان چند روز کسالت داشتند و در بیمارستان بستری بودند و بنابراین نتوانستند در روزهایی که این جلسات تشکیل می‌شد حضور یابند و تازه امروز توانستند در جلسه علنی حضور یابند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها