نقش حیاتی ایران در حل بحران سوریه

کد خبر: 454733

کشورهای اروپایی در نشستی با دیپلمات های ارشد ایرانی در بروکسل بر لزوم ارائه یک راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کردند.

مهر: دیپلمات های ارشد ایران و اتحادیه اروپا در نشستی مشترک در بروکسل درباره موضوعاتی مثل بحران سوریه و رسیدن به راهکاری سیاسی بحث و گفتگو کردند.
کشورهای اروپایی امیدوار هستند ایران پس از اجرای توافق هسته ای با کشورهای جهان بتواند نقش موثری در ایجاد ثبات در منطقه و رسیدن به یک راهکار سیاسی در بحران سوریه ایفا کند.
البته نقش ایران در سوریه از نظر کشورهای غربی کمی پیچیده به نظر می رسد چون کشورهای غربی خواستار برکناری بشار اسد هستند در حالی که ایران به شدت از دولت سوریه حمایت می کند.
حسین امیرعبداللهیان به منظور رایزنی با مقامات اتحادیه اروپا در زمینه مسایل منطقه به ویژه اوضاع سوریه یکشنبه شب وارد بروکسل شده بود. معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد مسایل منطقه از جمله سوریه و عراق گفتگو کرد.
در بیانیه ای که اتحادیه اروپا منتشر کرد، هدف نشست بروکسل بررسی راهکارهای سیاسی بر اساس چارچوب های منطقه ای و نقش حیاتی ایران در منطقه عنوان شده است.
مقامات ایرانی و اتحادیه اروپا نشستی جداگانه ای هم برای بررسی مبارزه با داعش در سوریه داشتند. در این نشست نتیجه گرفته شد که تنها راهکار ایجاد ثبات در سوریه راه حل سیاسی با حضور تمام احزاب مخالف است.
دو طرف اروپایی و ایرانی همچنین در مورد همکاری با نیروهای صلح سازمان ملل در سوریه توافق کردند.
بر اساس این گزارش فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان اواخر هفته جاری در سفری به ایران و عربستان درصدد مذاکره برای ارائه یک راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است.
اشتاین مایر با اشاره به سیاست های دو کشور ایران و عربستان در قبال بشار اسد گفت برای حل بحران سوریه نیاز به رابطه مسالمت آمیز بین دو کشور ایران و عربستان داریم. ما سعی می کنیم پلی بین دو کشور برای حل بحران سوریه ایجاد کنیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها