کره شمالی: مذاکره ای با آمریکا در کار نخواهد بود

کد خبر: 455928

پیونگ یانگ با قاطعیت به خواست آمریکا مبنی بر لزوم بازگشت به میز مذاکرات هسته ای پاسخ منفی داد و هرگونه گفتمانی را به عقد پیمان صلح با واشنگتن مشروط کرد.

مهر: تهدید «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات هسته ای با واکنش منفی مقامات پیونگ یانگ همراه بود.
با این حال، کره شمالی ضمن تاکید بر غیر مؤثر بودن گفتگوهای پیشین که با هدف خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ انجام می شد، بار دیگر بر خواست خود مبنی بر لزوم رضایت واشنگتن به عقد معاهده صلح با این کشور تاکید کرد.
وزارت امور خارجه کره شمالی این خواسته را یک روز پس از آن مطرح کرد که باراک اوباما و «پارک گئون های» همتای کره جنوبی وی در بیانیه ای مشترک ضمن هشدار در خصوص عواقب شدیدی که در انتظار پیونگ یانگ است از تمایل خود به آغاز مذاکره برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی و در مقابل رفع تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد سخن گفتند.
بنابر اعلام وزارت امور خارجه کره شمالی، چنانچه آمریکا در راهی مغایر با صلح قدم بردارد، شبه جزیره کره بیش از پیش شاهد افزایش قدرت بازدارندگی هسته ای پیونگ یانگ خواهد بود.
کره شمالی پیشتر در سال ۲۰۰۵ موافقت کرد برنامه تسلیحات هسته ای خود را در ازای دریافت امتیازهای دیپلماتیک و کمک های اقتصادی کنار بگذارد اما بعدها با انجام سه آزمایش هسته ای از عمل به تعهدات خود اجتناب کرده و مشمول تحریم های شورای امنیت شد.
در روز جمعه هفته گذشته، اوباما مدعی شد کشورش برای از سرگیری مذاکرات شش جانبه با حضور کره شمالی، کره جنوبی، روسیه، چین و ژاپن آمادگی دارد اما متاسفانه تا کنون از سوی پیونگ یانگ پاسخی مشابه آنچه که زمانی از ایران توقع می رفت ارائه نشده است. پاسخی که بازگو کننده تصور آنها از آینده ای فاقد سلاح هسته ای باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها