طرح 5 میلیون پوندی دولت انگلیس برای مبارزه با افراط‌گری

کد خبر: 455970

نخست‌وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که مبلغ پنج میلیون پوند را به منظور ریشه‌کن کردن «سم» تروریست‌هایی نظیر داعش که افراد آسیب‌پذیر و مطرود در انگلیس را هدف قرار می‌دهند، اختصاص می‌دهد.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مبلغ که معادل 7.7 میلیون دلار یا 6.8 میلیون یورو است، صرف حمایت از ابتکارعمل‌های محلی، کمپین‌ها و سازمان‌های خیریه‌ای که یک به اصطلاح ائتلاف ملی علیه افراط‌گری تشکیل دهند، در سال جاری میلادی خواهد شد.
دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس امروز گفت: ما نیاز داریم که به شکل نیازمند با چالش افراط‌گری و ایدئولوژی‌هایی که از آن حمایت می‌کنند روبرو شویم و دروغ‌ها و تبعات مخربی که بر جای می‌گذارند را افشا کنیم.
دیوید کامرون اظهار کرد: ما نیاز داریم که جلوی افراط‌گری را از اول گرفته و نگذاریم که بذر نفرت حتی در ذهن مردم کاشته شود و جلوی رسیدن اکسیژن برای رشد افراط‌گری را بگیریم.
این وعده دولت انگلیس در پی اجرای راهبرد مبارزه با افراط‌گری این دولت که شامل مقابله گسترده با محتواهای منتشر شده در فضای مجازی از سوی افراط‌گرها می‌شود، اعلام شده است.
انتظار می‌رود که این راهبرد شامل همکاری میان شرکت‌های اینترنتی و نیروهای پلیس انگلیس به منظور حذف تبلیغات اینترنتی افراط‌گران با استفاده از همان سیستم‌هایی که در حال حاضر برای مقابله با تصاویر سوءاستفاده جنسی کودکان در اینترنت می‌شوند، خواهد بود.
همچنین گفته شده که در جریان این طرح با افراط‌گری در زندان‌ها و دانشگاه‌ها مقابله شده و تدابیری در مدارس اجرا می‌شود که دانش‌آموزان یکپارچگی بهتری پیدا کنند.
دیوید کامرون گفت: این راهبرد جدید باعث اجرای رویکرد جدید ما برای مقابله با سم افراط‌گری خواهد شد. این طرح قرار است افراط‌گری خشونت‌طلب و غیرخشونت‌طلب را هدف قرار داده و از صداهایی که جریان اصلی مقابله با افراط‌گری را تشکیل می‌دهند، حمایت کرده و به دنبال رسیدگی به تبعیض و احساس‌های انزجاری که زمین حاصل‌خیزی برای ایدئولوژی‌های افراط‌گرایانه به وجود می‌آورند، باشد.
با این حال نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد که ابعاد این چالش بسیار عظیم است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها