دولت جنایت شیمیایی آلمان علیه ایران را به «اشتاین مایر» گوشزد کند

کد خبر: 456011

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سابقه آلمان در فروش سلاحهای شیمیایی به صدام علیه ایران، گفت: دولت و وزارت خارجه، در فرصت سفر وزیر خارجه آلمان به تهران، این موضوع را به وی گوشزد کنند.

مهر: محمداسماعیل کوثری با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان به تهران از روز گذشته و با یادآوری سابقه حکومت آلمان در فروش سلاح‌های شیمیایی به رژیم صدام اظهار داشت: سیاست‌های اقتصادی، امنیتی و سایر مسائلی که موضوع برگزاری کنفرانس مشترک با میهمانان آلمانی است، جای خود دارد، اما باید از فرصت این سفر استفاده شده و به وزیر خارجه آلمان گوشزد شود تا بداند که مردم ما نسبت به جنایات حکومت این کشور علیه خود بی‌تفاوت نیستند و آن را فراموش نکرده‌اند.
وی افزود: آثار جراحت‌های شیمیایی رزمندگان ما هنوز در بین خود و خانواده‌هایشان کاملا مشهود است و با وجود گذشت حدود ۳۰ سال از پایان جنگ، همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم آلمان از زمان عملیات خیبر در سال ۶۲ تا پایان جنگ در سال ۶۷ به صورت مداوم سلاح‌های شیمیایی را به صدام فروخت تا علیه رزمندگان ما به کار بگیرد.
کوتاهی دولت‌های بعد از قطعنامه، در پیگیری حقوقی موضوع
کوثری درباره وضعیت پیگیری ابعاد حقوقی این جنایت و دریافت غرامت کامل از رژیم آلمان اظهار داشت: دولت‌های بعد از پذیرش قطعنامه آنچنان که باید و شاید نسبت به این موضوع با جدیت اقدام نکرده‌اند؛ البته ظاهرا شکایتی مطرح شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است، لذا از دولت فعلی انتظار داریم با جدیت نسبت به پیگیری این مساله به ویژه در فرصت سفر وزیر خارجه آلمان به تهران اقدام کند. ما نیز در مجلس شورای اسلامی این مساله را از طریق وزارت امور خارجه دنبال خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: دولت و به ویژه وزارت امور خارجه باید نسبت به این مساله حساسیت نشان می‌دادند، اما متاسفانه تاکنون این حساسیت نشان داده نشده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نباید با کشوری که با واگذاری تعداد قابل توجهی از بمب‌‌های شیمیایی به دشمن ما باعث شهید و مجروح شدن تعداد زیادی از جوانان ما شد، اینقدر گرم وارد مذاکره شوند و اجلاسی را برگزار کنند و هیچ اشاره‌ای هم به این جنایت نشود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها