آمادگی‌های امنیتی در عراق برای استقبال از زائران حسینی

کد خبر: 456020

وزارت کشور عراق از برگزاری نشستی با حضور مقامات ارشد امنیتی این کشور و با هدف بررسی تدابیر لازم برای استقبال از مراسم عزاداری عاشورا و استقبال از زائران در دو استان کربلا و نجف خبر داد.

ایسنا: محمد سالم الغبان، وزیر کشور عراق عصر شنبه نشست امنیتی را با حضور معاون وزارت امور نیروهای امنیتی، فرمانده نیروهای پلیس، مدیر ترافیک و دفاع مدنی با هدف بررسی آمادگی‌ها برای مراسم روز عاشورا برگزار کرد.
در این نشست امنیتی آمادگی‌ها برای استقبال از مراسم روز دهم ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری به شکلی عالی که ضامن سلامت زائران دو استان نجف و کربلا نیز باشد بررسی شد.
در این نشست تمامی نیازهای امنیتی شناسایی شده و بستر مناسب برای برگزاری موفق این ماموریت وزارتخانه در خصوص امنیت و سلامت زائران دو استان کربلا و نجف و دیگر اماکن مقدس فراهم شده و طرح‌های مناسبی برای تسهیل عبور و مرور زائران ارائه شد.
عقیل المسعودی،‌رئیس کمیته امنیتی استانداری کربلا نیز از مشارکت 30 هزار نیروی امنیتی و حضور گسترده داوطلبان مردمی در مرزهای این استان در روز عاشورا خبر داد و اعلام کرد: تدابیر ویژه‌ای برای تامین امنیت زائران در سالروز شهادت امام حسین (ع) انجام شده و 30 هزار نیروی امنیتی در این عملیات شرکت خواهند کرد.
طبق آمار سال گذشته، نزدیک به 20 میلیون‌ زائر عراقی، عرب و خارجی از 60 کشور مختلف به عراق می‌آیند.
محمد الحسینی یکی از نیروهای بخش خدمات بهداشتی نیز گفت: هلال احمر عراق با دیگر سازمان‌های مدنی و گروه‌های مذهبی همکاری‌های خود را آغاز کرده و بروشورهای بهداشتی را در تمامی مسیرها منتشر کرده است.
احمد الردینی، سخنگوی وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرد: این وزارتخانه در طول ماه محرم به ویژه اربعین حسینی تمام تلاش خود را برای ممانعت از انتشار بیماری کرونا انجام می‌دهد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها