سخنان نیلی احمدآبادی در حضور وزیر خارجه آلمان

کد خبر: 456028

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه روابط علمی با دانشگاه‌های مختلف جهان و آلمان گفت: فراز و فرودهای سیاسی مانع از روابط فرهنگی ایران و آلمان نشد.

تسنیم: محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسمی که با حضور اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز فرصت شنیدن سخنان ارزشمند وزیر امور خارجه آلمان درباره آموزش و دیدگاه‌های وی در زمینه آموزش برای ثبات و توسعه پایدار را داریم و از آن به عنوان زمینه‌ای برای تبادل نظر پیرامون مسئله مهمی چون ارتباط علمی ایران و آلمان بهره می‌بریم.
وی افزود: امیدواریم این نشست علمی فصل تازه‌ای از روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور ایران و آلمان را رقم بزند.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به نقش دانشگاه تهران در پیشبرد اهداف علمی ایران یادآور شد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش ایران قصد دارد رسالت و وظیفه خود می‌داند فرصت تعامل و گفت‌وگو در سطح ملی و بین‌المللی را فرا سازد و از همین منظر حضور شما را در این کانون گرامی می‌داریم.
نیلی احمدآبادی افزود: گسترش روابط علمی، فرهنگی و آموزشی میان کشورها یک ضرورت است و دانشگاه تهران بنا به رسالت ذاتی خود در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر این است فرصت‌ها را برای گفت‌وگو میان دانشمندان فراهم کند، زیرا زبان علم و گفت‌وگو میان دانشمندان عاملی مهم در ثبات پایدار و درک مشترک است.
وی افزود: در این دوران شاهد هستیم عدم استفاده از زبان علم و گفت‌وگو و فرهنگ جامعه جهانی را دچار چه افراط‌ها و تفریط‌هایی کرده که ضرر آن نه تنها به علم بلکه به کل مسائل مختلف جامعه جهانی سرایت می‌کند.
رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین مرکز آموزشی ایران در 300 سال گذشته نقشی بی‌بدیل در توسعه پایدار ایران داشته و با درک فرصت و ضرورت گفت‌وگوی علمی میان دانشمندان از علم و دانش به عنوان ابزاری برای توسعه استفاده برده و آن را در برنامه‌های خود قرار داده است.
نیلی احمدآبادی افزود: برنامه‌های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های جهان و عضویت فعال در شبکه‌های جهانی با کمک تعاملات علمی و فرهنگی می‌تواند به ثبات پایدار کمک کند و نقش دانشگاهیان در این زمینه بسیار مهم و تعیین‌کننده است.
وی با اشاره به فراز و فرودهای روابط ایران و آلمان طی 100 سال گذشته گفت: روابط ایران و آلمان در حوزه مسائل فرهنگی و علمی طی 100 سال گذشته به گونه‌ای بوده که فراز و فرودهای سیاسی نیز نتوانسته مانع از ادامه این فعالیت‌ها شود و حتی در دوران تحریم نیز شاهد مبادلات، تبادلات علمی و فرهنگی میان این دو کشور بوده‌ایم.
رئیس دانشگاه تهران افزود: اینک در پرتو تفکرات خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید سایه تهدید و تحریم از میان برخاسته، توسعه همکاری میان مراکز علمی و فرهنگی ایران و آلمان در دستور کار است.
نیلی احمدآبادی خطاب به وزیر خارجه‌ آلمان تاکید کرد: حضور شما به عنوان وزیر خارجه آلمان در دانشگاه تهران نشان از عزم جدی شما در این زمینه است و امیدواریم در آینده با قدم‌هایی که در این خصوص برداشته می‌شود شاهد توسعه این روابط باشیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها