نقوی حسینی: اعمال هر تحریمی را نقض برجام می‌دانیم

کد خبر: 457934

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با فصل‌الخطاب خواندن الزامات 9‌گانه رهبری در اجرای برجام تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اعمال هر تحریمی را نقض برجام می‌داند.

ایسنا: سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: ابلاغ مقام معظم رهبری فصل‌ا لخطاب ما در حوزه اجرای برجام است و همانطور که ایشان صریح و روشن تذکر داده‌اند، هر نوع تحریم به هر بهانه‌ای ناقض برجام است.
وی با بیان اینکه گروه 1+5 و مقامات ارشد این کشورها پیش از این اعلام کرده بودند که قطعنامه، برجام نیست، افزود: بنابراین نقض قطعنامه هم نقض برجام محسوب نمی‌شود و راهی برای برقرار کردن تحریم جدید علیه یاران نه به لحاظ اجرای برجام و نه به لحاظ نقض برجام وجود ندارد و قطعاً مقامات غربی هم به این موضوع توجه دارند.
نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هر نوع برقراری تحریم را نقض برجام می‌داند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در نامه‌شان 9 موضوع را مورد تأکید قرار داده‌اند که همه آنها خطوط قرمز مقام معظم رهبری در برجام بوده و هست و مقامات وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و نهادهایی که در اجرای برجام نقش دارند باید این موارد را مو به مو مدنظر قرار دهند و اجازه ندهند نادیده گرفته شود.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد که دقت مقامات کشور در اجرای برجام و الزامات 9‌گانه اعلامی از سوی رهبری می‌تواند موجب اجرای موفقیت‌آمیز برجام و تأمین منافع ملی شود.
نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه ما به مجریان برجام در کشورمان این است که به جای پرداختن به مسایل سیاسی و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع توجهشان را به اجرای فرامین رهبری در زمینه اجرای برجام معطوف کنند چرا که در این‌صورت قطعاً منافع ملی کشور تأمین خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها