پایان ماجرای ساخت راکتور در صنعت هسته‌ای

کد خبر: 458003

برای اولین بار در 20 سال گذشته، ناظران فدرال ایالات متحده، پروانه آغاز به کار تولید الکتریسیته یک نیروگاه انرژی هسته‌ای را صادر کرد.

ایسنا: کمیسیون نظارتی هسته‌ای، به شرکت تنسی ولی آتوریتی اجازه شروع بارگذاری سوخت اورانیوم داخل راکتور واحد 2 واتس بار در اسپرینگ سیتی در تنسی واقع در پنجاه مایلی جنوب غربی ناکس ویل را صادر کردند.
زمانی که این نیروگاه مجموعه آزمایش ها و بازرسی را با موفقیت به اتمام رساند این آژانس انرژی دولتی می تواند این نیروگاه را به کارکرد تجاری برساند.
این اقدام کمیته نظارتی به طولانی ترین ماجرای ساخت و ساز در تاریخ صنعت انرژی هسته‌ای پایان می‌دهد. شرکت تنسی ولی آتوریتی کار ساخت راکتور واحد 2 واتس بار را در اوایل دهه 1970 آغاز کردند. اما به دنبال رسوایی در ساخت و ساز این راکتور از سوی این آژانس در سال 1985 فعالیت ساخت متوقف شد. این پروژه دوباره در سال 2007 احیا نشد.
این تاریخ پیچیده به توضیح اینکه چرا کارشناسان موج عظیم پروژه های انرژی هسته‌ای جدید را پیش بینی نمی کنند، کمک می‌کند. این پروژه ها در حال حاضر حدود 19 درصد الکتریسیته در ایالات متحده را تولید می‌کنند. دو شرکت دیگر در جنوب شرقی ایالات متحده در حال ساخت چهار راکتور در جورجیا و کارولینای جنوبی هستند که انتظار می رود تا پایان دهه جاری به خدمات رسانی برسند.
با این حال تعداد کمی از کمپانی ها به دلیل سرمایه گذاری گزاف که نیروگاه های هسته‌ای نیاز دارند و مشکلاتی که در رقابت با نیروگاه های ارزان قیمت گاز طبیعی دارند، احتمالا چنین کار مشابهی را انجام می‌دهند.
چندین کمپانی انرژی اعلام کرده اند قصد دارند تا راکتورهای موجود که هزینه عملکرد آن‌ها بالاست را تعطیل کنند . در هفته گذشته شرکت انترژی اعلام کرد تا اواسط سال 2019 نیروگاه پیلگریم در ماساچوست را تعطیل خواهد کرد.
بیل جانسون، مدیر اجرایی شرکت تنسی ویلی آتوریتی اعلام کرد: انتظار دارد راکتور واحد 2 واتس بار به سطح کامل تولید انرژی تا چندماه آینده برسد.
وی برای تضمین اینکه همه چیز پیش از افزایش تولید الکتریسیته درست کار کند گفت:‌ ما قصد نداریم کند عمل کنیم با این حال می خواهیم سنجیده رفتار کنیم.
با توافق جدید فرانکلین روزولت در سال 1933 این شرکت غول پیکر ایجاد شد که در آن زمان برنامه توسعه هسته‌ای جاه طلبانه ای در ایالات متحده است. این شرکت قصد داشت تا 17 راکتور بسازد که تاکنون حدود نیمی از آن‌ها تکمیل شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها