دولت عملکرد آمریکا را در برجام با دقت رصد کند

کد خبر: 458008

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تجربه قرارداد الجزایر گفت: دولت عملکرد آمریکایی‌ها را در برجام با دقت رصد کند.

ایسنا: محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه سخن می‌گفت با اشاره به شروط نه گانه مقام معظم رهبری اظهار داشت: شروط رهبری در مورد برجام باید طی یادداشت رسمی از سوی وزارت خارجه به کشورهای ۱+۵ ابلاغ شود.
وی افزود: ما بدون گرفتن تضمین‌های قوی و کافی درلغو تحریم‌ها نمی‌توانیم به سمت اجرای یک سویه برجام رویم.
حبیبی اضافه کرد: بازی آمریکایی‌ها در پرونده هسته‌ای ایران باید پایان یابد تا بستر لازم برای اجرای برجام مهیا شود.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: علاوه بر دولت باید در مجلس هم یک سازوکار دقیق نظارتی برای اجرای برجام شکل بگیرد تا با رصد دقیق معلوم شود به کجا می‌رویم.
وی تاکید کرد: موضوع برجام یک مسئله ملی است و باید همه ظرفیت کشور برای اجرای درست آن بکار گرفته شود و هر گونه بهره‌برداری جناحی و گروهی به اجرای آن آسیب می‌زند.
حبیبی اعلام نظر رهبر معظم انقلاب در باره برجام را فصل‌الخطاب نامید و تصریح کرد: امیدوارم با روشن شدن موضع رهبری در مورد برجام بگومگوها در مورد برجام پایان پذیرد و همه مراقبت‌ها به پسابرجام معطوف شود.
وی افزود: شروط رهبری بعلاوه شروط مجلس و شورای عالی امنیت ملی در مورد برجام نشان داد که موافقت نامه‌ای که دولت با ۱+۵ داشته کاستی‌هایی دارد و نمی‌توان آن را فتح الفتوح خواند. کما اینکه جام زهر هم نباید تلقی کرد، لذا دولت در اجرا باید با رعایت شروط کاستی‌های آن را برطرف کند.
حبیبی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب برجام را دارای «ضعف‌ها و ابهام‌های ساختاری» دانستند نباید اجازه داد آمریکا از طریق این ضعف‌ها و ابهام‌ها فهم خود را از برجام به دولت جمهوری اسلامی دیکته کند.
وی افزود: هر گونه شتابزدگی در اجرای تعهدات بدون در نظر گرفتن تعهدات طرف مقابل آسیب‌های جدی برای منافع ملی دارد باید مجریان در برابر قانون و مردم پاسخگو باشند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود راجع به بسته اقتصادی دولت تاکید کرد: مسئولین اقتصادی کشور باید نسبت این بسته را با سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بودجه سال ۹۴ و برنامه پنجساله پنجم مشخص کنند.
وی افزود: صدها بنگاه اقتصادی کوچک وجود دارند که با مشکل نقدینگی روبرو هستند باید دولت کاری برای آنها انجام دهد. اینکه بسته فقط ناظر به حل مشکل بنگاههای بزرگ دولتی و نیمه دولتی است، مشکلی را حل نمی‌کند.
حبیبی بیان داشت: دولت می‌خواهد مشکل فروش برخی بنگاههای خاص را حل کند که در جای خود کار خوبی است. البته دولت در اصل باید به مطالبات واقعی معیشتی مردم توجه کند و پاسخگوی این مطالبات باشد.
وی با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم هر از چندی برخی از اقتصاددانان که اغلب دوم خردادی بودند نامه به رئیس جمهور وقت می‌نوشتند و به نقد سیاستهای اقتصادی می‌پرداختند، گفت: اینکه عده‌ای صاحب‌نظر به طریقی که تشخیص می‌دهند به نقد دولت بپردازند فی نفسه کار مفیدی است. دلسوزان انقلاب که در علم و کار اقتصاد صاحب‌نظر هستند می‌توانند فارغ از علقه‌های سیاسی و جناحی با نقد کارشناسانه دولت را یاری کنند و پیشنهاد عملی بدهند، نرخ بیکاری، صادرات غیرنفتی، تولید صنعتی، نقدینگی، سرمایه‌گذاریف میزان رشد علمی و هماهنگی بین مسئولین اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد و بلکه در مواردی نگران کننده است.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین در در مورد حال و هوای عاشورا و تاسوعای امسال و اثر آن در تحولات منطقه بیان داشت: حضور ملت ایران در مراسم عاشورا و تاسوعا و نیز شیعیان در حداقل ۴۰ کشور جهان در حقیقت یک رزمایش سیاسی علیه مانورهای شکست خورده آمریکا در منطقه و جهان بود. چند برابر زانران بیت‌الله الحرام در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در کربلا حضور یافتند اما بحمدالله خونی از بینی کسی به زمین نریخت اما آل سعود ۲ میلیون زائر را نمی‌تواند در مکه و مدینه مدیریت کند و فاجعه منا یک نقطه سیاه در کارنامه سیاسی آنها به جای گذاشت.
حبیبی با اشاره به اهانت‌های وزیر خارجه عربستان نیز اظهار داشت: آل سعود بی پروا در یمن به مسلمان‌کشی مشغول است. در عراق و سوریه با حمایت از داعش هر روز جنایت می‌کند ولی جبیر وزیر خارجه عربستان ایران را اشغالگر و مداخله‌گر معرفی می‌کند. دولت باید پاسخی به مواضع خصمانه عربستان بدهد و آنان را سرجایشان بنشاند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان سخنان خود با اشاره به انتفاضه جدید در کرانه باختری رود اردن گفت: رژیم صهیونیستی در حال فرورفتن به باتلاق انتفاضه سوم در کرانه باختری رود اردن است. حرکتی که در آنجا شروع شده است هر روز اوج بیشتری می‌گیرد و سکوت سازمان حقوق بشری در برابر جنایات اسرائیل نمی‌تواند سرپوشی بر رسوایی رژیم صهیونیستی در این مناطق باشد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها