نتیجه کنفرانس مونیخ در تهران دهن کجی به «خلیج فارس» در ریاض بود

کد خبر: 458142
کیهان: وزیر خارجه آلمان در سفر هفته گذشته به عربستان ضمن تحریف عنوان جهانی «خلیج فارس» از عبارت مجعول «خلیج عربی» استفاده کرد.
به گزارش صدای آلمان، فرانک والتر اشتاین در یک کنفرانس خبری عبارت مجعول «خلیج عربی» رابه کار برد. این کنفرانس خبری با هدف جلب مشارکت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مدیریت بحران آوارگان، برگزار شده است.
جمله اشتاین مایر در سخنرانیش در این کنفرانس این گونه بود: «مسلماً ما از کشورهای منطقه خلیج عربی انتظار داریم که در خدمات انسان دوستانه مربوط به پناهجویان مشارکت کنند.»
گزافه‌گویی این مقام آلمانی در حالی است که وی قبل از سفر به ریاض، مورد استقبال گرم وزارت خارجه ایران قرار گرفت تا جایی که در اقدامی بدون اعلام قبلی، نشستی موسوم به «نشست مقدماتی کنفرانس مونیخ» به افتخار والتر اشتاین در تهران تدارک شد که وی در آن نشست هم از ایران خواست به اسرائیل احترام بگذارد! همچنین در اقدامی نابخردانه، مقامات وزارت خارجه، والتر اشتاین را به دانشگاه تهران بردند و در مراسمی مهندسی شده استقبال دانشجویی(!) برای وی ترتیب دادند. برخی کارگاه‌های آموزشی نیز برای هیئت آلمانی در دانشگاه تهران ترتیب داده شد.
برخی دولت‌های اروپایی نظیر دولت آلمان با وجود فضاسازی علیه ایران به بهانه حقوق بشر، از رژیم‌های مرتجع و ضد حقوق بشر نظیر رژیم سعودی حمایت می‌کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها