استفاده آمریکا از NGO امدادرسان برای نفوذ و جاسوسی از کره شمالی

کد خبر: 458600

یک رسانه خبری غربی فاش کرد که آمریکا برای نفوذ و جاسوسی از کره شمالی از سازمان غیردولتی بین‌المللی «گروه خدمات بین‌المللی انسان‌دوستانه» استفاده کرد.

فارس: رسانه‌ها افشا کردند که آمریکا برای جاسوسی از کره شمالی از یک سازمان غیردولتی بین‌المللی امدادرسان مسیحی استفاده کرد.
«اینترپست» در گزارشی فاش کرد: آمریکا با استفاده از سازمان غیردولتی «گروه خدمات بین‌المللی انسان‌دوستانه» که سازمانی مسیحی و امدادرسان محسوب می‌شود، از کره شمالی جاسوسی کرد.
به گزارش این پایگاه، «کی هیرامین» رئیس سازمان غیردولتی «گروه خدمات بین‌المللی انسان‌دوستانه» یا HISG، در سال 2007 در مراسمی در کاخ سفید از جورج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا به خاطر «کمک‌های امدادی بین‌المللی» جایزه‌ای ویژه دریافت کرده بود.
اینترسپت نوشت: «در حالی که هیرامین در حال دریافت جایزه خود از رئیس‌جمهور بوش بود، او یک واقعیت مهم را از حاضران مراسم پنهان می‌کرد و آن این بود که او جاسوس پنتاگون بود و NGO او از طریق برنامه فوق‌العاده سری وزارت دفاع آمریکا تامین مالی می‌شد».
به گزرارش این رسانه، ماموریت سازمان مذکور که تحت لوای امدادرسانی و کمکهای انسان دوستانه وارد کره شمالی بود، جاسوسی از برنامه هسته‌ای کره شمالی بود.
برنامه مخفی پنتاگون برای جاسوسی از طریق این سازمان امدادی مسیحی برای جاسوسی از کره شمالی به سال 2004 برمی‌گردد و گفته می‌شود که این برنامه تا ریاست جمهوری باراک اوباما هم ادامه داشت.
در خبر «اینترسپت» آمده است: «هدف قرار دادن اطلاعاتی کره شمالی بسیار سخت بود. یک مقام نظامی سابق آمریکا در این باره گفته بود که "ما هیچ چیزی در داخل کره شمالی(برای جاسوسی) نداشتیم". اما سازمان «گروه خدمات بین‌المللی انسان‌دوستانه» که در حال ارائه کمکهای انسانی در این کشور بود، قادر بود که به جاهایی برود که دیگران نمی‌توانستند».
انتشار این خبر در حالی مطرح شده که پیشتر نیز رسانه‌ها از برنامه‌های جاسوسی آمریکا با استفاده از سازمان‌های غیردولتی و NGO‌های مختلف خبر داده بودند. در کشورهایی چون اوکراین، واشنگتن با بهره‌گیری از چنین نهادهایی به پیش بردن انقلاب‌های رنگین مبادرت کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها