تهران از گسترش بیش از پیش روابط با توکیو استقبال می‌کند

کد خبر: 458789

روحانی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن پیوسته رو به گسترش و تعمیق بوده و تهران از گسترش بیش از پیش این روابط در عرصه‌های مورد علاقه، استقبال می‌کند.

تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در دیدار «هیرویاسو کوبایاشی»، به مذاکرات خود با نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: اراده سیاسی در دو کشور برای گسترش و تعمیق روابط دوجانبه ، مشهود است.
وی با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی میان تهران - توکیو تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و ژاپن پیوسته رو به گسترش و تعمیق بوده و تهران از گسترش بیش از پیش این روابط در عرصه های مورد علاقه، استقبال می کند.
رئیس‌جمهور با اشاره به علاقمندی ژاپن برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در عرصه‌های سلامت و محیط زیست در ایران، اظهارداشت: اکنون بستر و فضای مناسب برای حضور و مشارکت ژاپن در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست دریایی، گسترش خطوط آهن و تأسیسات بندری و برقی کردن راه‌آهن کاملاً مهیاست.
"هیرویاسو کوبایاشی" سفیر جدید ژاپن نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود و بیان اینکه امپراطور ژاپن خواهان گسترش روابط دوستانه با ایران است، گفت: ایران و ژاپن در تاریخ دیرینه دوستی‌ها و همکاری‌های خود روابط تنگاتنگی را بر پایه منافع متقابل پایه‌ریزی کردند و مصمم هستم در دوران مأموریتم این روابط هر چه بیشتر مستحکم شود.
وی با تبریک حصول توافق هسته‌ای، اظهار داشت: امیدوارم بر پایه این توافق شکوفایی روابط دو کشور را پیش رو داشته باشیم. ژاپن بخش دولتی و خصوصی خود را برای مشارکت و همکاری با ایران در عرصه‌های اقتصادی بسیج خواهد کرد چرا که ایران کشوری بزرگ و مؤثر در منطقه است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها