عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان نظامی کشور می‌تواند خسارات بزرگی به بار بیاورد

کد خبر: 459039

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با بیان اینکه توافقات هسته‌ای برخی تهدیدات را افزایش و برخی را کاهش می‌دهد، گفت: عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان و قدرت نظامی و ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.

تسنیم: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز چهارشنبه در همایش پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به تهدیدات پسابرجام اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دلایل مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی موثر نخواهد بود و یکی از دلایل آن به نمایش گذاشتن شهر موشکی سپاه با رعایت اصول پدافند غیرعامل بود.
وی به نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برجام تصویب شده و باید در اجرای آن کنترل شود تا شروط مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای عالی امنیت ملی اجرایی شود.
جلالی با اشاره به ریشه تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: ریشه تهدیدات آمریکا با انقلاب اسلامی رویارویی با آن است و این تضاد و رویارویی تا زمانی که جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم نشود ادامه خواهد داشت که با کم و زیاد شدن موضوع برجام تغییری اساسی در آن اتفاق نمی‌افتد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه 88 اشاره کرد و گفت: تجربه حضور آمریکایی‌ها در فتنه 88 و تلاش برای تاثیرگذاری در مکانیزم‌های انتخاباتی به آنها تجربه ارزشمندی داد.
وی تصریح کرد: ما نیازمند رویکرد جدی در فضای سایبری برای مقابله با نفوذ دشمنان در عرصه فضای سایبر و موبایلی هستیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات در دوران پسابرجام علیه ایران اشاره کرد و گفت: اینکه توافقات هسته‌ای تهدیدات نظامی را کاهش دهد ممکن است در برخی مواقع کاهش ودر برخی موارد دیگر افزایش دهد.
جلالی افزود: وقتی می‌پذیریم تنها پایگاه هسته‌ای کشورمان نطنز باشداین ممکن است تهدیدات نظامی را افزایش دهد و معتقدیم نقش اساسی در مدیریت تهدیدات را فرماندهی کل قوا ایفا می‌کند.
وی گفت: کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته که اطراف آن نا امنی وجود دارد و ایران تنها کشور دارای امنیت پایدار است و یکی از دلایل آن نقش‌آفرینی هوشمند مقام معظم رهبری است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل، قدرت و ابزار، محاسبات مثبت و همچنین اراده سیاسی را 3 مولفه تهدید عنوان کرد و گفت: در این حوزه ما باید این شناخت را پیدا کنیم که ادراک دشمن از توان ما چقدر است.
جلالی تصریح کرد: رویکرد اصلی و دائمی آمریکا نفوذ به کشور است و عدم درک صحیح برخی مسئولان از توان و قدرت نظامی و همچنین ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش خود به ابعاد اقتصادی پسابرجام اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی منتقدان و موافقان برجام مشترکا موافق هستند که هیچ تغییری در این حوزه ایجاد نمی‌شود.
وی افزود: بر همین اساس به نظر می‌رسد که در این حوزه تهدیدات اقتصادی کاهش چشم‌گیری داشته باشد اما تهدیدات در این زمینه ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند در دوران پسابرجام، ملت را در خصوص مسائل اقتصادی رو در روی رهبری قرار دهند و باید عرصه اقتصاد را به عنوان عرصه جدی مدیریت جنگ در نظر گرفت و معتقدیم که یکی از مولفه‌های قدرت ملی ما، قدرت نرم است و کانون آن، رهبری با تدبیر و درایت ماست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها