آمریکا بجای آموزش تروریست ها برای بحران های انسانی هزینه کند

کد خبر: 459162

سفیر سوریه در سازمان ملل با انتقاد از طرح آموزش شبه‌نظامیان ضد سوری می‌گوید واشنگتن می‌توانست به جای صرف هزینه چند صد میلونی برای تسلیح تروریست‌ها این مبلغ را برای رسیدگی به بحران پناهجویان هزینه کند.

مهر: «بشار الجعفری» سفیر سوریه در سازمان ملل، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل دربارۀ اوضاع انسانی در سوریه گفت: «امریکا نیم میلیارد دلار هزینه کرد؛ این مبلغ برای کسری بودجه حل بحران‌های انسانی کفایت می‌کرد؛ نیم میلیارد دلار... تحت لوای طرح آموزش و تجهیز مخالفان معتدل.»
این مقام سوری همچنین عربستان و قطر را به حمایت بی‌شائبه از تروریسم متهم کرد.
دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در قالب طرح چند میلیون دلاری مزبور شبه‌نظامیان را در خارج از سوریه آموزش داد و سپس برای جنگ به سوریه اعزام کرد. در پی اعتراف مقامات ایالات متحده به شکست عملی این طرح، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام کرده است طرح آموزش شبه‌نظامیان را متوقف و در عوض به تجهیز و حمایت هوایی از سران گروه‌های تروریستی خواهد پرداخت.
نمایندگان عربستان و قطر در سازمان ملل هنوز به این اظهارات جعفری واکنشی نشان نداده‌اند.
سوریه از زمان آغاز بحران تحت حمایت خارج در این کشور در مارس ۲۰۱۱ شاهد حضور گروه‌های تروریستی متعدد از جمله تروریست‌های داعش و ارتش آزاد سوریه تحت حمایت امریکا در این کشور بوده است، که همگی با هدف سرنگونی دولت سوریه شکل گرفتند. با این حال، این گروه‌های تروریستی اغلب با یکدیگر بر سر قدرت و تسلط به منابع درگیر هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها