پکن: به حل سیاسی بحران سوریه پایبندیم

کد خبر: 459863

وزارت خارجه چین با تاکید بر حمایت این کشور از حل سیاسی بحران سوریه، طرف‌های درگیر در سوریه را به استفاده از فرصت ممکن برای رسیدن به توافق تا زمان دستیابی نشست وین به نتایج مثبت تشویق کرد.

ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی درخصوص نشست روز جمعه وین درخصوص حل سیاسی بحران سوریه اعلام کرد که پکن از نتایج مثبتی که می‌توان از طریق کنفرانس وین و چنین کنفرانس‌های گسترده‌ای به آن دست یافت، حمایت می‌کند.
وی افزود: چین همواره به تقویت و تحکیم راهکار سیاسی در سوریه و حمایت از میانجیگران جامعه جهانی برای حل سیاسی بحران این کشور پایبند است و از حل سیاسی بحران سوریه حمایت می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین طرف‌های درگیر در سوریه را به استفاده از فرصت ممکن به رسیدن به توافق ممکن تا دستیابی نشست وین به نتایج مثبت و رسیدن به توافق نهایی فرا خواند.
نشست وین با حضور 17 کشور جهان از جمله آمریکا، روسیه، ایران، عراق، چین، عربستان، ترکیه، امارات، قطر، اردن، آلمان، فرانسه، مصر، ایتالیا، انگلیس و لبنان و حضور استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه و فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره حل بحران سوریه برگزار شد.
همچنین وین روز پنجشنبه شاهد نشست چهار جانبه وزرای خارجه روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه درباره راه‌های حل بحران سوریه بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها