شورای امنیت نماینده واقعی همه اعضا سازمان ملل نیست

کد خبر: 459894

غلامحسین دهقانی گفت: همه اعضای سازمان ملل متحد در لزوم اصلاح ساختار شورای امنیت اتفاق نظر داریم. ما نیازمند شورای امنیتی موثرتر، پاسخگوتر و شفاف‌تر هستیم که نماینده واقعی همه اعضای ملل متحد باشد.

مهر: غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم ایران درسازمان ملل در جلسه مجمع عمومی در مورد اصلاحات در شورای امنیت گفت: اصلاح شورای امنیت با مشارکت همه جانبه اعضای سازمان ملل متحد امکان پذیر است.
دهقانی در این سخنرانی گفت: جامعه بین المللی بارها به این نتیجه رسیده است که شورای امنیت با ترکیب و روشهای کاری فعلی دیگر قادر به ایفای نقش خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی نیست.
وی افزود: همه اعضای سازمان ملل متحد در لزوم اصلاح ساختار شورای امنیت اتفاق نظر داریم. ما نیازمند شورای امنیتی موثرتر، پاسخگو تر و شفاف تر هستیم که نماینده واقعی همه اعضای ملل متحد باشد.
سفیر کشورمان همچنین اظهار داشت: تلاشهای ناموفق فراوان برای تغییر ترکیب شورا و یا بهبود روشهای کاری آن ریشه در این واقعیت دارد که میزان اعتماد به این رکن مهم ملل متحد به شدت کاهش یافته است و لذا هرگونه اقدام در جهت اصلاح شورا باید بر اساس توافق و اجماع همه اعضای سازمان ملل متحد و یک اراده سیاسی واقعی بنا شود.
غلامحسین دهقانی افزود: اصلاح شورای امنیت امر حساس و مهمی است که باید با تدبیر و دوراندیشی انجام شود چراکه هرگونه بی تدبیری و شتاب در این امر می تواند پیامدهای بسیار جدی و عمیق بر عملکرد سازمان و دنیا داشته باشد.
وی در پایان گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران مذاکرات بین المللی در چارچوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد تنها بستر مناسب برای بحث و بررسی اصلاح شورای امنیت است. این مذاکرات باید با مشارکت همه اعضای ملل متحد و بصورت همه جانبه و شفاف هدایت شود و جمهوری اسلامی ایران آماده مشارکت لازم در این فرایند است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها