اقرار به رشد چشمگیر علم و فناوری در ایران

کد خبر: 460652

رئیس سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در مورد عقب افتادن این رژیم از ایران در زمینه های علمی بویژه بخش تکنولوژی هشدار داد.

مهر: ژنرال «هرتصل هَلِوی» رئیس سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل گفته‌ است اسرائیل و ایران «در جنگ فناوری» هستند و فاصله جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل در تکنولوژی «به سرعت» در حال کاهش است و هر اندازه ایران پیشرفت می‌کند، برتری اسرائیل «محدود» می‌شود.
هَلِوی گفته‌است، «اگر از من بپرسند که آیا در 10 سال آینده جنگی میان اسرائیل و ایران درخواهد گرفت، جواب من شما را غافلگیر خواهد کرد که بگویم: «این جنگ شروع شده و در جریان است».
به گفته هَلِوی، «مهندس‌های ما (اسرائیل) با مهندس‌های آنها (ایران) در جنگ هستند و این جنگ به طرزی چشمگیر در آینده هم گسترش می‌یابد. ماهیت این جنگِ بسیار مهم، بر سر اطلاعات، تجهیزات و توان نظامی طرف مقابل است».
هَلِوی افزایش شمار دانشگاه‌ها و دانشجویان در ایران را که پس از انقلاب را که «۲۰ برابر شده‌است، در افزایش توان فناوری ایران مؤثر دانسته و گفته‌است در ۳۶ سال اخیر، شمار دانشگاه‌ها و دانشجویان اسرائیل، تنها سه و نیم برابر شده‌است.
هاآرتص نوشته‌است، هَلِوی برخلاف سلف خود، آویو کوخاوی، در یک سالی که ریاست سازمان اطلاعات نظامی را در دست دارد، حضور رسانه‌ای نداشته و از این نظر، اظهارنظرهای صریح او «غیرعادی» و «جالب» است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها