آلمان: همه شواهد نشانگر بمب گذاری داعش در هواپیمای روسی است

کد خبر: 462465

یک روزنامه آلمانی با استناد به گفته های یک مقام بلند پایه امنیتی آلمان گزارش داد که برلین با توجه به شواهد موجود فرضیه سقوط هواپیمای روسی به دلیل بمب گذاری داعش را موجه و معقول می داند.

تسنیم: بر اساس گزارشی که فرانکفورتر آلگماینه" منتشر کرده است ظاهرا دولت آلمان نیز بمب گذاری داعش را عامل سقوط هواپیمای ایرباس ای321 روسی در صحرای سینای مصر می داند.
شنبه هفته پیش بود که هواپیمای ایرباس اِی321 در حال پرواز از مبدا شرم‌الشیخ مصر به مقصد سنت‌پترزبورگ روسیه، بر فراز صحرای سینا سقوط کرد و تمامی 224 سرنشین آن جان باختند.
یک مقام امنیتی بلند پایه آلمانی در این باره به روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" گفته است که همه اطلاعات موجود حاکی از این حمله بمب گذاری است. افت ارتفاع بسیار ناگهانی هواپیما بدون ضبط صدایی از کابین خلبان یک بمب گذاری رابسیار قابل قبول و موجه می کند.
مقامات انگلیسی و آمریکایی نیز اوایل این هفته گفتند که این احتمال وجود دارد که سقوط هواپیمای مسافربری روسیه ناشی از انفجار یک بمب درون آن باشد. از محافل گروه‌های تحقیق فرانسوی نیز روز جمعه شنیده شد که با توجه به داده های پروازی و صدای ضبط شده احتمال بمب گذاری درون هواپیما وجود دارد.
انگلیس و روسیه از دلایل امنیتی همه پروازهای خود به شرم الشیخ مصر را به صورت موقتی لغو کرده اند. مسکو تا به حال فرضیه بمب گذاری در هواپیمای خود را رسما تایید نکرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها