دولت ناکارآمدی‌های خود را گردن نهادهای تاثیرگذار نیندازد

کد خبر: 462799

نایب‌رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس با بیان اینکه دولت نباید ناکارآمدی‌های خود را گردن نهادهای تاثیرگذار بیندازد، گفت: در ادامه این روند، کشور دچار «هاری سیاسی» می‌شود.

فارس: عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان و نایب رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه باید توجه داشته باشیم که کلیت نظام و ساختار جمهوری اسلامی طرفدار آزادی بیان است و اینکه رئیس‌جمهور موضوع آزادی بیان را مورد تأکید قرار دهد یا از مطبوعات و رسانه‌ها و هر آنچه که به موضوع اطلاع رسانی افکار عمومی مربوط می‌شود واکنش نشان داده و حمایت کند در مجموع موضوع مثبت و خوبی است.
وی در ادامه مطلب فوق افزود: اما نکته مهم اینجا است که وقتی رنگ و بوی این حمایت‌ها،‌ رویکردهای خاص یا پوپولیستی به خود بگیرد و یا اینکه در راستای حرف رقیب و رقبای سیاسی عرصه صورت گیرد و برای فریب افکار عمومی مطرح شود پسندیده نیست. به خصوص اینکه از رئیس‌جمهور قابل پذیرش نیست که برای به دست آوردن حمایت بخشی از بدنه فعال در عرصه رسانه بخش دیگری را مورد هجمه آن هم هجمه‌های به دور از واقعیت قرار دهد.
نایب‌‌ئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اما در مجموع به نظر می‌رسد افراد دولتی از ماه‌های گذشته به دنبال این هستند که ناکارآمدی‌ها و ناکارایی‌ها را بر گردن دیگران بیاندازند که این یک آسیب برای دولت است.
مقتدایی با توصیه بر اینکه همه باید از دولت حمایت کنیم متذکر شد: اما در کنار این حمایت، دولت باید زمینه‌های حمایت‌ از خود را در سطح خواص و عموم جامعه فراهم آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اینکه بخشی از بدنه‌های دولت بالاترین سطوح، مجموعه‌هایی مانند بسیج،‌ سپاه،‌ شورای نگهبان و یا برخی نهادهای دیگر از جمله مجلس شورای اسلامی که ساختارها و نهادهای رسمی قانونی و تأثیرگذار کشور هستند را مورد هجمه قرار دهند برای اینکه بخشی از ناکارآمدی‌های خود را گردن آنها بیاندازند از اساس با شیوه صحیح حکومت‌داری مغایرت دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ممکن است کشور در اثر بی‌توجهی به این روند به آنچه که اصطلاحا از آن به عنوان «هاری سیاسی» نام برده می‌شود دچار شود.
مقتدایی در همین رابطه اضافه کرد: برای اینکه از بیماری هاری در عرصه سیاسی جلوگیری شود باید مجموعه‌های دست‌اندرکار از جمله دولت دقت کنند در عین حال که با مردم صادقانه صحبت‌ می‌کنند خطاها و لغزش‌ها همچنین ناکارآمدی‌های خود را در نتیجه اقدامات دیگران نپندارند؛ باید از طریقی صحیح و منطقی تلاش کنند مشکلات را برطرف کرده و منتقدان مورد حمایت و لطف قرار داده و در عین حال فعالانی که از آنان نقد می‌کنند،‌ نقدهای منصفانه را مورد توجه خاص قرار دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها