رادیو پراگ: جمهوری چک در تکاپوی توسعه صادرات به ایران

کد خبر: 462968

دولت جمهوری چک به افزایش بی‌سابقه و گسترده صادرات کالاهای خود به ایران چشم دوخته است.

فارس: پس از انعقاد توافق هسته‌ای برجام میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1، بسیاری از کشورهای غربی، همزمان با اعزام هیأت‌های اقتصادی و سیاسی خود، برای سرازیر کردن خیل صادرات کالا به ایران اعلام آمادگی کردند.
به گزارش رادیو پراگ، بدنبال سفر وزیر امور خارجه جمهوری چک به ایران در 4 سپتامبر سال جاری (13 شهریور 94)، این کشور اروپایی نیز از تصمیم خود برای افزایش میزان صادرات به ایران خبر داده است.
180 شرکت‌کننده، امروز (دوشنبه) در همایشی که به دعوت وزارت خارجه چک برگزار شده بود، درخصوص استفاده از وجود فرصت‌های صادراتی در ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رادیو پراگ در گزارش امروز خود آورده است: «دیدار "لوبومیر زائورالک" از کشور 80 میلیونی ایران و وجود فرصت‌های اقتصادی قابل‌توجه در این کشور ِ برخوردار از منابع غنی، موفقیت بی‌سابقه‌ای در پایه‌گذاری روابط جدید میان تهران و پراگ ایجاد کرد. از زمان انجام این سفر تاکنون، دولت جمهوری چک در حال زمینه‌سازی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم بمنظور برقراری روابط دوجانبه تجاری و همکاری در سایر بخش‌های سودمند است.»
پس از سفر وزیر خارجه جمهوری چک به ایران، اکنون فعالان اقتصادی این کشور به توسعه صادرات کالا و خدمات خود برای حضور در بخش‌های مهندسی، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و پزشکی چشم دوخته‌اند.
افزایش بودجه‌ی نهاد بیمه‌گر صادرات چک، با نام EGAP، که وظیفه پشتیبانی بیمه‌ای برای حمایت از صادرات کالا و خدمات شرکت‌های تجاری را برعهده دارد، به میزان 8 برابر بودجه فعلی در سال آینده و رساندن آن به رقم 5.24 میلیارد کرون، یکی از مسائلی بود که در همایش امروز وزارت خارجه چک مطرح شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها