خدمات ارائه شده به اتباع بیگانه مجاز در قزوین مطلوب است

کد خبر: 463146

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: در بازدید نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از طرح های در دست اجرا از خدمات ارائه شده به اتباع بیگانه تقدیر شد.

مهر: بهمن عشایری در پی بازدید نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از طرحهای در دست اجرای مربوط به اتباع بیگانه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در این بازدید که روز گذشته انجام شد نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از عملکرد مثبت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین در خدمت رسانی به اتباع تقدیر کردند و برای تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز طرح های درحال اجرا قول مساعدت دادند.
وی افزود: همچنین نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد از اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش و بیمارستان بوعلی قزوین بازدید کردند و در جریان نحوه خدمات رسانی توسط دستگاه دیالیز اعطایی توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سایر فعالیت ها و خدمات رسانی به پناهندگان و اتباع بیگانه در استان قزوین قرار گرفتند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین حوزه سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر حضور اتباع بیگانه فقط در دو بخش شهرستان قزوین مجاز است که جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در این بخش ها خواهان ارائه خدمات بیشتر سازمان های مردم نهاد بویژه کمیساریای عالی سازمان ملل هستند.
عشایری یادآورشد: در مهرماه ماه امسال کلنگ احداث ساختمان مدرسه ۱۲ کلاسه در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد به زمین زده شد که با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان قزوین تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت داشته که با نظارت مستمر امیدواریم در دیماه و در زمان پیش بینی شده افتتاح شود.
وی گفت: ساختمان مدرسه ۱۲ کلاسه ناحیه شهری ناصر آباد شهر قزوین با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال ساخت است.
وی افزود: برگزاری دو مرحله طرح آمایش با حضور ۱۷ هزار نفر از پناهندگان افغانی و عراقی و همایش کشوری دانشجویان و نخبگان پناهنده در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور ۲۵۰ نفر از دانشجویان و نخبگان پناهنده از کل استانهای کشور در دو سال گذشته انجام شده است.
مدیرکل دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار دادن اقشار آسیب پذیر اتباع خارجی مجاز استان طی سال های۹۲ و ۹۳ اظهار کرد: برگزاری کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای در حوزه های مکانیک، الکترونیک، جوشکاری، خیاطی، رایانه، طلاسازی،برگزاری کلاسهای نهضت سواد آموزی و ثبت نام و ارائه خدمات آموزشی به چهار هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی مجاز در سطح استان از دیگر اقدامات دفتر اتباع خارجی استانداری است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده به اتباع بیگانه اظهارداشت: هر ماه اقلام بهداشتی به خانواده های مهاجرین با نظارت اداره کل توزیع می شود و سازمان بهزیستی استان قزوین نیز خدمات قابل توجهی به خانواده های دارای معلولیت در استان ارائه می کند.
عشایری یادآورشد: با دریافت یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه دیالیز از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان خدمات درمانی به اتباع بیگانه داده می شود.
وی در مورد خدمات آموزشی هم گفت: هم اکنون کارگاه های آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای در حوزه های مختلف ویژه اتباع و مهاجرین خارجی توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان قزوین در حال برگزاری است و علاقه مندان با ثبت نام در این دوره ها می توانند با مراجعه به اداره کل فنی و حرفه ای استان قزوین در این کلاس ها شرکت کند.
عشایری گفت: کلاس های سواد آموزی هم در سطوح مختلف و در ۹ مدرسه در بخش مرکزی قزوین توسط اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در حال برگزاری است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها