منافع اقتصادی قاهره و آنکارا هیچگاه قطع نشده است

کد خبر: 464505

با وجود تنش سیاسی میان مصر و ترکیه، گزارش‌ها حاکی است که روابط اقتصادی این دو کشور نه تنها قطع نشده بلکه بهبود هم پیدا کرده است.

فارس: با وجود اینکه وضعیت تنش سیاسی در شرایط فعلی بر روابط مصر و ترکیه غالب شده و روابط سیاسی این کشور در طول دو سال گذشته قطع شده، اما روابط اقتصادی قطع نشده و بهبود هم پیدا کرده است.
با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی مصر و خطر تروریست‌ها که صنعت گردشگری این کشور را تحت فشار قرار داده تلاش «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور برای جذب سرمایه گذاری‌های اقتصادی خارجی ممکن است به از سرگیری روابط سیاسی با ترکیه نیز بیانجامد.
پایگاه اقتصادی «سی ان بی سی»، مصر نوشته بر اساس اطلاعاتی که در رسانه‌های ترکی منتشر شده هیأتی از بوس و اتاق‌های بازرگانی ترکیه به مصر سفر خواهد کرد.
خبرگزاری «جیهان» ترکیه اعلام کرده که این سفر برای بررسی همکاری‌های مشترک اقتصادی مصر و ترکیه صورت می‌گیرد و حاکی میل طرف ترکی برای از سر گرفتن فصل تازه‌ای از روابط با مصر است.
از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است که حجم تبادل تجاری مصر و ترکیه به بیش از چهار میلیاد و نیم رسیده است و در این میان مصر 2 میلیارد و نیم دلار به ترکیه کالا صادر کرده است در حالی که واردات این کشور از ترکیه به دو میلیارد دلار رسیده است.
یک چهره اقتصادی مصری به روزنامه الیوم السابع گفته حجم سرمایه گذاری‌های ترکیه در مصر از سطح دو میلیارد دلار تجاوز کرده است و در طول دو سال گذشته روابط اقتصادی قاهره و آنکارا شاهد پیشرفت بوده است.
بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر و اعتراض ترکیه به کودتای «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت و رئیس جمهور فعلی مصر، روابط سیاسی دو کشور تیره و تار شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها