پکن کشورهای ذینفع در دریای چین جنوبی را به مذاکره دعوت کرد

کد خبر: 466562

نخست وزیر چین از همه کشورهای درگیر در مناقشات دریای چین جنوبی خواست تا راه مذاکره را پیش بگیرند و مانع از مداخله کشورهای بیگانه شوند.

مهر: «لی ککیانگ» نخست وزیر چین که برای حضور در نشست اقتصادی آ سه آن به مالزی رفته است از کشورهای جنوب شرق آسیا خواست تا برای ممانعت از افزایش تنش ها بر سر مناقشات دریای چین جنوبی، اختلافات خود را کنار بگذارند.
وی در این باره گفت: در سال های اخیر، مناقشات ارضی دریای چین جنوبی که باید از راه مذاکره بین کشورهای ذینفع حل و فصل شود به تهدیدی برای صلح، ثبات و حق آزادی کشتیرانی تبدیل شده است.
ککیانگ در پاسخ به اتهامات «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که طی اظهاراتی مداخله جویانه دولت پکن را متهم به نظامی کردن دریای چین جنوبی کرده بود، گفت: مداخله جویی دیگر کشورها به نفع هیچ یک از طرفین درگیر در این مناقشات نیست و تنها با بسط زمینه های مشترک موفق به کاهش اختلافاتمان خواهیم شد.
ناگفته نماند که کشورهای ویتنام، چین، فیلیپین، تایوان، مالزی و برونئی بر سر تقسیم منافع در دریای چین جنوبی اختلاف نظر دارند و در این میان آمریکا هم با جانبداری غرض ورزانه به این اختلاف نظرها دامن می زند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها