بازتاب دیدار پوتین با رهبر انقلاب در رسانه‌های عربی

کد خبر: 467341

دیدار رئیس جمهور روسیه در روز دوشنبه (دیروز) با رهبر انقلاب ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشته که با اشاره به هدیه ویژه پوتین به آیت الله خامنه‌ای همراه بود.

فارس: دیدار روز دوشنبه (دیروز) «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشته است.

رئیس‌جمهوری روسیه که برای شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز به تهران آمده بود پیش از برگزاری این اجلاس به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رفت و با ایشان به مدت دو ساعت گفت وگو کرد.

الحیات

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات»، چاپ لندن با عنوان «استقبال ویژه آیت الله خامنه‌ای از رئیس جمهور روسیه و توافق بر سوریه» اعلام کرده که اهمیت دیدار پوتین با آیت‌الله خامنه‌ای به اندازه‌ای بود که پروتکل‌های مربوط به دیدارهای رسمی را تغییر داد و رئیس جمهور روسیه پیش از دیدار با همتای ایرانی خود با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرده است.

بر اساس گزارش الحیات دو طرف بر مسأله سوریه و مخالفت با دخالت خارجی در این کشور پافشاری کرده‌اند و رئیس جمهور روسیه یک نسخه قرآن خطی نفیس به رهبر ایران هدیه داده است.

العربیه

شبکه خبری «العربیه»، نزدیک به دولت عربستان نیز ضمن گزارش جداگانه جزئیات دیدار آیت الله خامنه‌ای و پوتین، خبر اهدایی قرآن نفیس از سوی رئیس جمهور روسیه به رهبر ایران را پوشش داده و نوشته که دیدار دو طرف سازنده بوده است.

عربی 24

پایگاه خبری «عربی 24»، نیز به هدیه ویژه پوتین به رهبر ایران اشاره کرده و نوشته در صندوق اهدایی پوتین به رهبر ایران چه بود؟ و نوشته این صندوق در طول دیدار دو طرف بسته بود و در پایان دیداری که تحولات منطقه و تقویت روابط دو طرف را بررسی کرده بود یک قرآن نفیس خطی به آیت الله خامنه‌ای هدیه داد.

المرکز الدیمقراطی العربی

پایگاه خبری «الدیمقراطی العربی» [پایگاه دموکراتیک عربی] نیز نوشته که دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر ایران نگرانی‌ها و پرسش غربی ها را به همراه خواهد داشت.

المیادین

شبکه خبری المیادین نیز با پوشش کامل این دیدار نوشته که دو طرف توافق کرده‌اند خلأ استراتژیک موجود در منطقه را با همکاری‌‌های دو جانبه پر کنند.

البناء

روزنامه البناء نیز نوشته که با وجود ادعاهایی که درباره وجود اختلاف نظر میان روسیه و ایران در زمینه سوریه و آینده اسد مطرح می‌شود اما این دیدار نشان داد که توافقی میان مسکو و تهران در راه است

ایلاف

پایگاه خبری ایلاف نیز تحت عنوان «پوتین به آیت الله خامنه‌ای: به همپیمانانمان از پشت خنجر نمی‌زنیم؛ ایران و روسیه...راهکار بحران سوریه به این کشور نباید تحمیل نمی‌شود.

این پایگاه نوشته با توجه به اینکه ایران و روسیه از سوریه حمایت همه جانبه میدانی و نظامی‌ می‌کنند در این دیدار حمایت از بشار اسد یکی از موضوعات محوری گفت‌وگو بوده است.

الوسط

پایگاه خبری «الوسط»، نیز در پوشش خبر دیدار رئیس جمهور روسیه با رهبر ایران به نقل از ریاست جمهوری روسیه گزارش داده که تهران و مسکو «دیدگاه متحدی» درباره سوریه دارند و با تحمیل هر چیزی تحت عنوان راهکار به مردم سوریه مخالف هستند.

النهار

روزنامه النهار نیز نوشته که مسأله سوریه یکی از مهم ترین موضوعات دیدار رئیس جمهور روسیه و رهبر ایران بوده است و این دیدار در حالی برگزار شده که واشنگتن با همکاری همپیمانان عربی خود تلاش می‌کند معارضان سوری را برای شرکت در نشست ریاض متحد کند.

ارم نیوز

پایگاه خبری ارم نیوز نیز با گزارش تصویری کامل این دیدار نوشته که روسیه مدتهاست تلاش می‌کند ایران نیز در ائتلافی بین المللی برای حل بحران سوریه حضور داشته باشد و هدف از تشکیل این ائتلاف مبارزه با داعش باشد.

فلسطین 24

پایگاه خبری «فلسطین 24»، نیز توجه خود را به هدیه پوتین به رهبر ایران معطوف کرده و تلاش کرده با ادله ثابت کند قرآن اهدایی پوتین به آیت الله خامنه‌ای یکی از قدیمی ترین نسخ خطی موجود از قرآن است.

روسیا الیوم

روسیا الیوم نسخه عربی شبکه خبری «راشا تودی» نیز با پوشش تصویری دیدار آیت الله خامنه‌ای را رئیس جمهور روسیه گزارش داده که قرآن اهدایی پوتین به رهبر ایران قدیمی ترین نسخه خطی موجود از قرآن در روسیه است.

الجزیره

شبکه خبری «الجزیره»، وابسته به قطر نیز با اشاره به مسأله سوریه و بحران این کشور گزارش داده که رئیس جمهور روسیه و رهبر ایران در دیدارشان تأکید کرده‌اند هرگونه دخالت خارجی در سوریه برای تحمیل راهکار به مردم سوریه مورد قبول این دو کشور نخواهد بود.

القبس

روزنامه القبس این خبر را با عنوان «حمایت هسته‌ای پوتین از ایران» گزارش داده و نوشته که پوتین اعلام کرده به حمله هوایی در سوریه ادامه خواهند داد تا اینکه گروهی که هواپیمای مسافربری روسیه در سینا در مصر را سرنگون کرد‌ه‌اند مجازات شوند.

السفیر

روزنامه لبنانی السفیر در گزارشی تحت عنوان «رویارویی هوشمندانه در سوریه و رفع تحریم هسته‌ای از ایران و تحویل اس 300 به ایران» نوشته که پوتین در دیدار با رهبر ایران گفته که به همپیمانانش از پشت خنجر نخواهد زد.

این روزنامه در تحلیل مفصلی نوشته که علاوه بر ارزش سیاسی و استراتژیک سفر پوتین به ایران، این سفر از اهمیت اقتصادی بالایی نیز برخوردار است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها