تلاش کارگزاران برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات اصلاح طلبان!

کد خبر: 468168

در حالی که فقط ۳ ماه به انتخابات مجلس باقی مانده، به نظر می رسد اختلافات اصلاحات و اعتدال به اندازه ای بالا گرفته که بعید است بتوان انتظار اجماع را از آنان داشت.

تلاش کارگزاران برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات اصلاح طلبان!

سرویس سیاسی فردا؛ شماره جديد هفته نامه « صدا» ارگان حزب کارگزاران سازندگی، در حالی امروز روی دکه رفت که خبر اختصاصي تشكيل گروه ٤ در بين اصولگرايان روی جلد آن نقش بسته بود. این هفته نامه بیشتر از اینکه بخواهد تمرکز خود را بر تشکیل جبهه ای مشخص برای انتخابات مجلس در میان حامیان دولت و اصلاح طلبان بگذارد، بر انداختن آتش اختلاف بین اصولگرایان قرار داده و در این شماره خود سعی کرده است اصولگرایان را تنها در چهار طیف مد نظر خود جای دهد که سعی دارند اصولگرایان معتدل را با محوریت دو روحانی و دو فرد سیاسی غیر معمم تشکیل دهند .

ناهماهنگی اصولگرایان سرپوشی برای اختلافات اصلاح طلبان!
این هفته نامه برای اولین بار از «ولایتی» به عنوان چهره فعال در انتخابات مجلس در میان اصولگرایان نام می برد و از «آیت الله مقتدایی» نیز به عنوان یک چهره روحانی اصولگرا که فعال در حوزه انتخابات مجلس بوده یاد می کند. صدا خبر مي دهد، «علي اكبر ناطق نوري»، «آيت الله مرتضي مقتدايي»، «علي اكبر ولايتي» و «علي لاريجاني» جلسات منظمي را براي تدوين يك فهرست از بين اصولگرايان معتدل براي انتخابات مجلس دهم آغاز كرده اند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته «اصلاح طلبان» با تمرکز بر عدم کارایی دولت در حوزه اقتصاد، زمزمه های عبور از دولت روحانی را بر زبان می آورند .

روزنامه آرمان ، منتسب به خاندان هاشمی، با علنی کردن این اختلافات، اصلاح طلبان را متهم به عبور از روحانی با پوشش اعتدال کرد .

این روزنامه روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه ۹۴ در مطلبی با عنوان «عبور از روحانی با رمز اعتدال » ، اصلاح طلبان را مورد حمله شدید قرار داد و آنان را متهم به عبور چراغ خاموش از روحانی نمود و نوشت: «اصلاح‌طلبان به‌خوبي واقف هستند كه رقيب پيش از دولت يازدهم اجازه فعاليت سياسي به آنها نمي‌داد و از هر راهي سعي در كنار زدن آنها داشت؛ اما شعار روحاني كه همان اعتدال بود آنها را با قدرت به عرصه سياست بازگرداند؛ به عبارتي «اعتدال» رمز بازگشت اصلاحات بود و حاميان روحاني هم در دوران قبل از انتخابات همراه با اصلاح‌طلبان براي پيروزي او تلاش كردند بنابراين تفاوتي ميان آنها با اصلاح‌طلبان در اين پيروزي نيست؛ اما اكنون آنچه از اخبار اصلاح‌طلبان برداشت مي‌شود نشاني از اين طيف همراه آنها در سال ۹۲ نيست و اصلاح‌طلبان تنها از جناح خودشان كه در سال‌هاي سال با هم همپيمان بودند سخن مي‌گويند و لاغير. همراهي نكردن برخی اصلاح‌طلبان با اعتدال‌طلبان تداعی معناي عبور از روحاني را به اذهان متبادر می‌سازد كه به‌ظاهر رمز آن «اعتدال» خواهد بود که شایسته این گروه از فعالان سیاسی نیست . »

در حالی که فقط ۳ ماه به انتخابات مجلس باقی مانده، به نظر می رسد اختلافات اصلاحات و اعتدال به اندازه ای بالا گرفته که بعید است بتوان انتظار اجماع را از آنان داشت؛ از سوی دیگر کارگزاران نیز به دنبال تحمیل چهره های خود به اصلاح طلبان است که با مخالفت جدی این جریان مواجه شده؛ اما آنان برای آشکار نشدن دامنه این اختلاف راهبرد فرار به جلو را انتخاب کرده و به صورت متوالی به دنبال دامن زدن به اختلاف در جریان اصولگرایی هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها