از ترفند حذف رقیب انتخاباتی تا انگ ضد ولایت بودن؛ چه کسانی واژه نفوذ را به دعواهای سیاسی تنزل دادند؟

کد خبر: 468935

حقیقت این است که دشمن، ناکام از مواجهه مستقیم با انقلاب و فرهنگ انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده است که راه های غیر مستقیم؛ اما راهبردی را برای پیشبرد اهداف خود به کار بندد.

سرویس سیاسی فردا؛ این روزها در ادبیات و بیانات مقام معظم رهبری واژه «نفوذ» به وفور قابل مشاهده و پیگیری است؛ به عبارتی اگر به هرکدام از بیانات ایشان در دیدارهای چند ماه اخیر و با اقشار مختلف دقت کنیم به راحتی انواع و اقسام مفهوم نفوذ و راه های آن را در تاکیدات معظم له می توان مشاهده کرد. حقیقت این است که دشمن، ناکام از مواجهه مستقیم با انقلاب و فرهنگ انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده است که راه های غیر مستقیم؛ اما راهبردی را برای پیشبرد اهداف خود به کار بندد.

به رغم تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص نفوذ و راه های رخنه دشمنان به کشور، عده ای با طرح مباحثی سطحی و عامیانه درصددند به طور سهوی یا عامدانه موضوع نفوذ را به سطح دعواهای سیاسی داخلی تنزل دهند. اظهارنظرهای متعددی توسط شخصیت های سیاسی کشور شده است که در ادامه به برخی از مهم ترین آن اشاره می کنیم:

هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان در گفتگو با ایلنا با اشاره به طرح مسئله نفوذ و مسائل مربوط به آن گفت: نمی‌توان به نام نفوذ در‌ها و روزنه‌های کشور را بست، تندروی همین است که بی‌جهت برای انتخابات و برخی‌انگیزه‌ها، مسائلی ازجمله نفوذ را بزرگ‌نمایی کنیم.

همچنین علی شکوری‌را د، دبیرکل حزب اتحاد ملت نیز در گفتگویی درخصوص واژه نفوذ بیان کرد: بحث نفوذ تازگی ندارد، همیشه دشمنان این کشور ‌درصدد نفوذ بوده‌اند و خواهند بود؛ پس این بحث تازه نیست که بخواهیم الان به آن بپردازیم. مبارزه علیه آن نیز منوط به امروز نیست همواره باید مراقب نفوذ باشیم، اما عده‌ای از این لفظ به‌عنوان یک انگ برای از میدان به در کردن رقیب استفاده می‌کنند.

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: شگرد تندورها این است که دیگران را به هر ترفندی حذف کنند؛ یک‌بار عده‌ای را با برچسب ۸۸، برخی را به نام نفوذ و عده‌ای را نیز به اسم ضد ولایت بودن حذف می‌کنند و در نهایت می‌خواهند با این کار حلقه دور نظام را تنگ‌تر و شکننده‌تر کنند؛ وی همچنین در گفتگویی اظهار کرد: افرادی که ادعا می کنند در تمام نهادهای نظام آمریکا نفوذ کرده اگر چنین کسانی را می شناسند و نگویند و اسامی آنها را اعلام نکنند، گناه می کنند! اگر این افراد از چیزی مطمئن هستند باید به مراجع قانونی بگویند و اگر مطمئن نیستند، باید برای خودشان توجیه شرعی پیدا کنند و از خودشان بپرسند که بر اساس چه توجیهی اینگونه حرف می زنند و دیگران را متهم می کنند؟

در همین رابطه منصور حقیقت پور، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: اعلام اینکه آمریکایی ها در تمام نقاط مدیریتی جمهوری اسلامی ایران دارای امکان و آدم هستند، حرف سبکی است! ما نباید آنقدر نظام خودمان را ناتوان ببینیم که بگوییم آمریکایی ها در تمام ساختار قدرت ما نفوذ کرده اند. آخر این چه حرفی است که بعضی ها می زنند؟ !

اما محمدرضا خاتمی، نماینده مجلس ششم شورای اسلامی در بیست و دومین نشست مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با اشاره به اینکه قدمت نفوذ به تاریخ بشریت باز می‌گردد، اظهار کرد: اگر کسی بخواهد نفوذ کند چه می‌کند؟ آیا مداخله نظامی، اقتصادی یا جاسوسی جایی دارد؟ اگر آمریکا، روسيه یا اسرائیل بخواهد نفوذ کند چه می‌کند؟ آنها اگر بخواهند نفوذ کنند در بین مسئولان نفوذ می‌کنند. آیا نفوذ دشمن غیر از این بود که رئیس جمهوری را روی کار بیاورد که 700 میلیون دلار را به باد فنا بدهد و منابع کشور را غارت کند و همه دنیا را علیه ما متحد کند؟

این اظهارنظرهای متعدد در فضای سیاسی کشور سبب شد بار دیگر مقام معظم رهبری تاکید بر واژه نفوذ را تکرار کردند بحث نفوذ فردی را به نفوذ سازمانی و جریانی ارتقا دادند؛ ایشان در دیدار فرماندهان بسیج فرمودند : برخی به طرح موضوع نفوذ واکنش نشان دادند و گفتند که از این موضوع، استفاده جناحی می شود البته اگر کسانی از آن استفاده جناحی می کنند، کار اشتباهی است، اما این حرفها نباید موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشی آن شود. ایشان مسئولان، مدیران، نخبگان و افراد مؤثر در تصمیمات کلان را هدفهای مشخص پروژه نفوذ خواندند و تأکید کردند: نباید با استناد به سوءاستفاده احتمالی و جناحی برخی اشخاص، اصل قضیه نفوذ و اهمیّت این مسئله را کمرنگ جلوه داد. ایشان همچنین «مسائل حاشیه ای» را مکمل جریان نفوذ خواندند و افزودند: در این قضیه، کسانی که بر ارزشها و اصالتها پای می فشرند به افراطی گری و تندروی متهم می شوند تا در سایه سکوت آنها و تضعیف تدریجی ارزشها و آرمانها، زمینه تحقق اهداف پروژه نفوذ فراهم شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها