دادگستری در امور نظارتی انتخابات دخالت نخواهد کرد

کد خبر: 471378

دادستان تبریز گفت: از مهم‌ترین وظایفی که قانون اساسی بر عهده دستگاه قضا گذاشته، پیشگیری از وقوع جرم در آستانه انتخابات است.

اسنا: موسی خلیل اللهی در شورای اداری شهرستان تبریز با محوریت انتخابات با بیان اینکه حضور دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی در ستاد انتخابات استان به معنای دخالت در نظارت و اجرای انتخابات نیست، گفت: دستگاه قضایی و دادگستری استان سه هدف عمده را از حضور در جلسات انتخاباتی دنبال می‌کنند که عبارتند از پیشگیری از وقوع جرم، رسیدگی به جرایم انتخاباتی و مرجعیت استعلامات برای کاندیداها.
وی ادامه داد: تمامی افراد در برابر قانون برابرند و اگر در طول ایام انتخابات با جرمی مواجه شدیم به طور جدی برخورد خواهیم کرد.
خلیل اللهی با بیان اینکه دستگاه قضا یکی از مراجع استعلامات کاندیداها است، تاکید کرد: بر مبنای ماده 67 قانون انتخابات ایجاد ستاد مرکزی پیشگیری از جرم و شعب رسیدگی به جرایم و برخورد قاطعانه بر عهده دستگاه قضایی است.
دادستان تبریز خاطرنشان کرد: دادگستری استان تحت هیچ شرایطی در امور نظارتی انتخاباتی دخالت نخواهد کرد، بلکه اولویت های کاری ما پیشگیری از جرم، رسیدگی به جرایم انتخاباتی و استعالامات کاندیداها است.
وی تاکید کرد: اگر کاندیدایی در راستای رسیدن به منافع شخصی مرتکب جرایم انتخاباتی شود طبق قوانین برخورد خواهد شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها