قطعنامه حقوق بشری کره شمالی در شورای امنیت رأی نیاورد

کد خبر: 471725

روسیه، چین، ونزوئلا و آنگولا با هدف جلوگیری از تکرار سناریوی حمله به لیبی توسط محور غرب به سرکردگی آمریکا، به قطعنامه بررسی اوضاع حقوق بشرِ کره شمالی در شورای امنیت رأی منفی دادند.

مهر: معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در اظهاراتی اعلام کرد که اوضاع حقوق بشر در کره شمالی هیچ تهدیدی را برای صلح و ثبات در عرصه بین المللی به وجود نمی آورد.
«یوگنی زاگاینوف» (Yevgeny Zagaynov) معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این باره گفت: از آنجاییکه اوضاع حقوق بشر در کره شمالی هیچ تهدیدی را برای صلح و ثبات در عرصه بین المللی به وجود نمی آورد، هر گونه بحث و بررسی پیرامون این موضوع در شورای امنیت می تواند توجهات را از تلاش های مورد نیاز در راستای از سرگیری مذاکرات شش جانبه پیرامون فعالیت های هسته ای کره شمالی منحرف کند.
وی در ادامه افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مباحث مربوط به حقوق بشر در یک کشور نبوده و باید در نهادهای مرتبط با آن به ویژه در شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد طرح قرار گیرد.
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: لذا مطرح شدن مسئله حقوق بشر کره شمالی در شورای امنیت باعث تضعیف اهمیت و کارآمدی این نهاد بین المللی خواهد شد.
دو روز قبل، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز مخالفت پکن برای بررسی اوضاع حقوق بشر در کره شمالی توسط شورای امنیت را به صورت رسمی اعلام کرده بود.
لازم به ذکر است، کشورهایی مانند روسیه و چین می دانند در صورت بررسی این مسأله در شورای امنیت سازمان ملل، محور غرب به سرکردگی آمریکا با تکرار سناریوی لیبی و با ادعای موضوع خودساخته «مسئولیت حمایت»، زمینه را برای ورود و مقابله نظامی با کره شمالی ذیل فصل هفت منشور ملل متحد فراهم ساخته و به تأمین منافع خود می پردازند؛ لذا روسیه، چین، ونزوئلا و آنگولا به قطعنامه بررسی اوضاع حقوق بشرِ کره شمالی در شورای امنیت مخالفت کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها