بشر از مسئله امامت غافل شده است

کد خبر: 471731

امام جمعه همدان گفت: بشر از مسئله امامت غافل شده است در حالی که مسئله رهبری در جامعه از نان شب هم واجب‌تر است.

فارس: آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان در در حسینیه امام خمینی(ره) اظهار کرد: همه پیامبران الهی برای رهبری جوامع بشری و هدایت انسان‌ها آمدند.
وی با بیان اینکه پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم برای هدایت، سعادت و نجات انسان آمد، افزود: پیامبران خدا در راه هدایت و به سعادت و کمال رساندن انسان‌ها همه سختی‌ها، بلاها، زندان‌ها، شکنجه‌ها و سخت‌ترین مصائب را تحمل کردند.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه جامعه بشری، نمی‎تواند بدون رهبری زندگی کرده و به سعادت برسد، تصریح کرد: همه جانداران جهان آفرینش نیز در عالم خود رهبر دارند و بدون رهبری نمی‌توانند کاری انجام دهند.
وی با بیان اینکه مسئله رهبری برای عالم انسان‌ها از نان شب هم واجب‌تر است، ادامه داد: عالم یک ثانیه نمی‌تواند خالی از حجت باشد و به یکباره نابود می‌شود به طوری که هیچ اثری از زمین باقی نمی‌ماند.
محمدی با اشاره به اینکه یکی از بدبختی‌ها بزرگ بشر وجود رهبران ناصالح است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا، در چهار یا هشت سال که حکومت را در دست دارد، فجایع بزرگی را می‌آفریند که قابل برآورد نیست.
این مسئول با تأکید بر اینکه در هر کجای دنیا کوچک‌ترین حقی از یک انسان پایمال می‌شود به رهبر آن جامعه مربوط می‌شود، گفت: رهبران آسمانی، حجت‌های الهی و امان اهل زمین هستند به طوری که نقش رهبری و امامت در عالم، یک مسئله اضطراری است که متأسفانه بشر به آن توجه ندارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه عامل نظم کهکشان عالم معصومین هستند، اظهار کرد: یک میلیارد مسلمان مسئله امامت را از قرآن کنار گذاشتند در حالی که کلمه امام در قرآن بارها تکرار شده است.
وی با تأکید بر اینکه حضرت ابراهیم بعد از سخت‌ترین امتحانات به منصب امامت نائل شد، افزود: بدون تردید فردی که معصوم نباشد، قابلیت پذیرفتن امامت جامعه را نخواهد داشت.
محمدی با بیان اینکه بر اساس عقل، فطرت و شرع، واجب‌ترین واجب انسان مسئله رهبری است، تصریح کرد: رهبر با انتخابات مشخص نمی‌شود چرا که انتصابی است نه انتخابی و توسط خداوند مشخص می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه برخی رهبران، جامعه را به اوج کمال می‌رسانند و برخی به قعر جهنم می‌برند، خاطرنشان کرد: اکنون به راحتی قابل تشخیص است که رهبر عالم تشیع مردم خود را به کدام سو و دیگر رهبران به کدام سمت می‌برند.
خطیب جمعه همدان با بیان اینکه فردی که دستش از حجت خدا و امام بر حق برید، به هلاکت می‌رسد، گفت: هرچند مسئله امامت جزء مهم‌ترین مسائل بشری است، اما به آن توجه لازم مبذول نمی‌شود حتی ما که امام را قبول داریم، در شناخت آن به طور کامل ورود پیدا نکردیم.
وی با اشاره به اینکه وقتی امام را نشناسیم، چگونه می‌توانیم از او اطاعت کنیم، اظهار کرد: در عالم تشیع، علم، عقل، عدالت، تقوا، ایمان، شجاعت و... رهبر از همه بیشتر است و اگر در یکی از این موارد خلل وارد شود، دیگر امام نیست.
محمدی با تأکید بر اینکه در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس افراد با صلاحیت باید وارد شوند، افزود: در حال حاضر آمریکا و انگلیس به دنبال درست کردن مراجع هستند که نگاهشان به سوی غرب است و ثمره اعمالشان نیز اسلام آمریکایی است.
وی با اشاره به وجود مراجع ساختگی که جز اختلاف افکنی بین مسلمانان کاری از دستشان بر نمی‌آید، تصریح کرد: بدون معرفت دینی تقوا برای افراد به دست نمی‌آید و خرافات در جامعه خریدار پیدا می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه هر روز آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خیرین صیانت از خانواده تشکیل شده و به دنبال افزایش آمار ازدواج موفق و کاهش آمار طلاق در جامعه هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه افراد جامعه کمک مالی، فکری و مشاوره‌ای خود را به این مرکز ارائه دهند، گفت: اگر یک نفر از بدبختی نجات داده شود، عالم نجات داده خواهد شد.
محمدی به هفته وقف نیز اشاره کرد و افزود: وقف خیر و برکت بالایی دارد و انجام وقف‌های جدید بسیار خوب است.
وی با تأکید بر اینکه درآمد وقف از نفت در کشور ما بالاتر است، تصریح کرد: بخش وسیعی از نیاز زائران کربلا در اربعین از راه وقف‌ها برآورده شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها