علوفه برای تغذیه زمستانی وحوش به اندازه نیاز ذخیره شده است

کد خبر: 471734

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با توجه به بارش برف دراستان زنجان علوفه مورد نیاز برای تغذیه وحوش از قبل تهیه و ذخیره شده و در زمستان مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

مهر: ناصر جعفری سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از ذخیره علوفه مورد نیاز وحوش در فصل زمستان و آمادگی کامل این اداره کل خبر داد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان با اشاره به بارش برف در دو روز گذشته در استان زنجان گفت: باتوجه به اینکه استان زنجان از مناطق سرد سیر کشور بوده و احتمال بارش های سنگین برف در طول فصل پاییز و زمستان به طور متناوب وجود دارد این اداره کل اقدام به تهیه علوفه و انبار آن در فصل تابستان نموده تا در زمان بارش برف در بین آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله خاصه و قوچ و میش های منطقه حفاظت شده انگوران توزیع نمایند.
وی افزود: در دشت سهرین این اداره کل با کاشت گندم ، جو و یونجه در اراضی که تحت مالکیت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد بخشی از نیازعلوفه زمستانی وحش را تأمین نموده و مابقی از محل اعتبارات موجود خریداری و ذخیره می شود که در مواقع نیاز توسط محیط بانان توزیع می شود تا وحوش مشکلی از بابت تهیه علوفه نداشته باشند.
جعفری ادامه داد: تنها بازماندگان آهوان شمالغرب کشور در دشت آهوان سهرین زندگی می کنند و این منطقه از مناطق سرد و برف گیر استان می باشد که این اداره کل همه ساله نسبت به تهیه علوفه حیوانات این منطقه اقدام می کند.
وی گفت: باتوجه به اینکه در فصل زمستان و زمان بارش برف آهوان نزدیک مناطق مسکونی می شوند عده ای افراد سودجو اقدام به شکار غیرمجاز این حیوانات می کنند که انتظار داریم دوستداران محیط زیست همیشه یاری رسان ما بوده اند در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست استان اطلاع داده و یا از طریق شماره تلفن های 33554001 و 09392888657 اطلاع دهند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها