شاکری: اصلاح‌طلبی هنوز تعریف مشخصی ندارد

کد خبر: 471747

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هویت و جوهره اصلاحات با سازش و کنار آمدن با استکبار گره خورده است، گفت: اصلاح‌طلبی هنوز تعریف مشخصی ندارد.

فارس: مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هویت اصلاح‌طلبی را در چه می‌دانید و چرا اصلاح‌طلبان در هر دوره به زیر چتر افراد دیگر می‌روند؟ به تشریح تاریخچه جبهه مقاومت و جبهه سازش در مقابل جبهه استکبار پرداخت و گفت: در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی جبهه سازش خود را در قالب جبهه ملی، نهضت آزادی، منافقین، حزب مشارکت، دوم خرداد و جبهه مقاومت در قالب مکتب و اندیشه امام خمینی (ره) و سیره مقام معظم رهبری شاهد بودیم.
وی ادامه داد:‌ وقتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در هنگام رأی‌گیری مردم به جمهوری اسلامی اعلام کردند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش » این جبهه ملی‌، نهضت آزادی و سلطنت‌طلب‌ها بودند که نمونه‌های دیگر از مد‌ل‌های حکومت مانند جمهوری دموکرات و جمهوری خلق را پیشنهاد دادند اما مردم با رأی اکثریت خود به جمهوری اسلامی اعتنایی به پیشنهاد آنان نکردند.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شعارهای «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» و «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» از جمله شعارهایی بود که در فتنه 88 داده شد و ما مشابه چنین شعارهایی را در ابتدای انقلاب برای شکستن اسلام از سوی جریان سازش شاهد بودیم بنابراین جوهره طیف اصلاح‌طلب با جوهره تفکر لیبرال نهضت آزادی و تفکر لیبرال کارگزاران گره خورده و از یک جنس است که بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی نیز ماهیت واقعی خود را نشان می‌دهند.
وی ادامه داد: در ماهیت جمهوری اسلامی همواره بر دفاع از مستضعفان و جبهه مقاومت تأکید شده اما در فتنه 88 شاهد شعارهایی بودیم که با جوهره انقلاب اسلامی متغایر بود و این شاگردان مکتب سروش، بشیریه و حجاریان بودند که چنین شعارهایی را مطرح کردند.
شاکری تصریح کرد: آنچه ضرورت دارد تا درباره آن روشنگری شود آن است که تفکری اکنون در مقابل اسلام انقلابی، اسلام عدالت‌خواهی در حال قبضه کردن ساختار و تکمیل پروژه نفوذ غرب است و به دنبال حاکم کردن اندیشه سازش و به حاشیه راندن مباحثی مانند ولایت فقیه است.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: این جریان در دوره‌های مختلف انقلاب شخصیت‌های مختلفی را پیشانی کار خود کرده‌اند، برای مثال در دوره حضرت امام(ره) منتظری قائم مقام رهبری، در دوره کارگزاران هاشمی، در دوره دوم خرداد خاتمی را و اکنون هم برای اینکه بتوانند رد گم کنند و کسی نتواند چهره آنان را تشخیص دهد چهره‌های اصولگرایان را به عنوان سرلیست‌های خود مطرح می‌کنند.
وی اقدام اصلاح‌طلبان برای رفتن زیر چتر اصولگرایان را تعجب‌‌آور نخواند و اظهار داشت: آقای عارف اخیرا گفته بودند که سرلیستی یک اصولگرا در جبهه اصلاحات جزء عجایب خلقت است، در حالی که من می‌‌گویم این امر تعجب‌ آوری نیست و شما باید بدانید برخی برای انتخابات ریل‌گذاری را انجام داده و هدف‌گذاری کرده‌اند.
شاکری ادامه داد: مهم نیست چه کسی لوکوموتیو را می‌راند، مسیر آن بر سازش با غرب استوار شده است، ممکن است چهره ظاهری اصولگرا این لوکوموتیو را براند اما این یک توهم است و آنان اهداف دیگری را در سر دارند و از آنان به عنوان طعمه استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه هویت اصلاح‌طلبی با سازش و کنار آمدن با استکبار گره خورده است، گفت:‌ در زمان دولت موقت و در قضیه لانه جاسوسی افرادی چون موسوی خمینی‌ها مخالفت خود را با ادامه دادن حرکت تسخیر لانه جاسوسی نشان دادند و این امام خمینی بود که آن واقعه را ماندگار و انقلابی کرد، اکنون نیز پس از گذشت سی و هفت سال از انقلاب اسلامی شاهد هستیم که همان افراد جزو پشیمان شدگان تسخیر لانه جاسوسی هستند.
شاکری در پایان خاطر نشان کرد: بنابر این با وجود اینکه اصلاح‌طلبی هنوز تعریف مشخصی ندارد، باید بدانیم جوهره اصلاحات با سازش گره خورده است و اصلاح‌طلبی به دنبال آن است که با استکبار کنار بیاید و از اسلام ناب و انقلابی عقب‌نشینی کند و حکومت‌های لیبرالی و سکولار را در کشور مانند مدلی که در ترکیه اجرا می‌شود حاکم کنند که این امر در مواضع پنهان و آشکار آنان مشخص است و به این امر اذعان دارند که باید از مواضع سیاسی و انقلابی کوتاه بیاییم تا بتوانیم اقتصاد شکوفایی داشته باشیم در حالی که این حرف درستی نیست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها