با فرماندارانی که از اصل بی‌طرفی عدول کنند برخورد می‌شود

کد خبر: 471982

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: هر زمان احساس شود فرمانداران از اصل بی طرفی عدول کنند، با آن‌ها برخورد خواهد شد و تعارفی با هیچ‌کس نداریم.

ایسنا: علی پورعلی‌مطلق، اظهار کرد: نخستین کاری که در این دوره انتخابات انجام شده و در گذشته سابقه نداشته و پس از انقلاب نیز تجربه آن را نداشتیم این بود که همایشی در سطح معاونان وزیر کشور، روسای مراکز و با هدف آموزش فرمانداران و بخشداران و مجریان انتخابات برگزار شود.
وی افزود: ما باید مجریان انتخابات را آموزش دهیم و توجیه کنیم تا بتوانند از حقوق رای دهندگان و منتخبین دفاع کنند.
دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل انتخابات وزارت کشور با بیان این که فرمانداران و بخشداران مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند، گفت: برای فرمانداران و بخشداران آزمون برگزار شده است تا بدانیم مجریان انتخابات تا چه میزان به قانون تسلط و تا چه میزان در بحث انتخابات مطالعه دارند و پس از آن براساس سطح بندی، مشخص خواهد شد که در چه سطحی باید برای آن ها دوره های آموزش در نظر گرفت.
پورعلی مطلق بیان کرد: بیش از 86 درصد فرمانداران حد نصاب قبولی برای برگزاری انتخابات را داشتند و اکنون آزمون دیگری نیز برای فرمانداران و بخشداران در نظر گرفته شده است؛ حتما باید فرمانداران و بخشداران به حد نصاب برسند و اگر به این سطح نرسند باز هم برای آن ها دوره های آموزشی برگزار می‌کنیم و آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.
وی اظهار کرد: تاکنون که رصد کرده‌ایم هیچ مشکلی در خصوص فعالیت های فرمانداران در ارتباط انتخابات نبود. انتخابات برای ما بسیار حائز اهمیت است و وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات اعتقاد دارند که باید فرمانداران به وظایف خود در انتخابات درست عمل کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها