سیاست جنگ طلبی اقتصاد ایران را عقب انداخت

کد خبر: 472717

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اظهار کرد: متاسفانه اقتصاد ایران در این ۱۵ سال تنها ۱۵ درصد رشد داشته است و این به معنای فقر و عقب ماندن از کشورهایی مثل امارات، عربستان و ترکیه است.

مهر: حسین مرعشی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده پزشکی مشهد بیان کرد: اگر سیاست های کلی چشم انداز محقق شده بود و کسی به آنها لگد نمی زد اقتصاد ایران باید سالانه ۸ درصد رشد می کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید از حماقت و ماجرا جویی های کشورهای همسایه درس بگیریم و دوستانی که در جای گرمی نشستند و داد جنگ طلبی سر دادند بدانند اگر کسی قرار بود از نظامی گری سود ببرد صدام بود که دو جنگ منطقه ای را شروع کرد اما زمانی که مردم نبودن صدام را در کشورشان جشن گرفتند مواجه با اشغال کشورشان شدند.
مرعشی ادامه داد: خدا نکند ما نتوانیم کشور را شایسته اداره کنیم و به سمتی پیش برویم که اکثریت مردم آرزو کنند بیگانه به کشور بیاید که آن روز آغاز ذلت ما خواهد بود و بهترین کار برای مقابله با نفوذ اداره با کفایت کشور است.
فضای ناامیدی به امید تبدیل شد
وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: در خرداد ۹۲ و در شرایطی که فضای یاس و نا امیدی بر کشور حاکم بود و عده ای تلاش می کردند حلقه بسته ای از مدیریت را در کشور تحمیل نمایند اتفاقات عظیمی به همت مردم و با راهنمایی بزرگان سیاست در کشور اتفاق افتاد که امروز خوشبختانه آثار مهمی از خود در عرصه های ملی و بین المللی بر جای گذاشته است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجویان یکی از مراجع قابل اعتماد در بین مردم هستند و باید با این تحولات آشنا بوده و نیاز های آینده را نیز بشناسند و به مردم معرفی کنند چنانچه کسانی که در انتخابات گذشته فعال بودند توانستند با انتخاب خود کشور را از سیر قهقرایی نجات داده و به سمت رشد تغییر دهند.
نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی افزود: تحت تاثیر سه عنصر جدیت رئیس جمهور، به کارگیری کارشناسان توانمند و نیزحمایت مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته ای نتایج فوق العاده ای نصیب ایران گردید و آنچه در برجام حاصل شد صرفا حل و فصل مساله هسته ای نبوده بلکه باید دانست پرونده کشورهایی که بر اساس فصل هفتم به سازمان ملل رفته هیچ کدام نتوانسته اند در برابر این امر ایستادگی کنند.
نجات از پرونده جهنمی
مرعشی تاکید کرد: ما بدون اینکه امتیاز مهمی بدهیم جمهوری اسلامی ایران را از یک پرونده جهنمی نجات دادیم و روحانی و تیم مذاکره اش توانستند پرونده گفتگوهای هسته ای را در گذشته ختم کنند در حالی که ژاپن در رابطه با مساله ای مشابه ما ۲۵ سال طول کشید تا این پروسه را طی نماید.
وی خاطر نشان کرد: ما باید تمام در ها را به روی آژانس باز می کردیم تا آنها نمونه برداری کنند و سالها این امر طول می کشید اما امروز با یک قطعنامه تمام قطع نامه ها فسخ شدند و برای اولین با ر ۵ قدرت دنیا در رابطه با متن قطع نامه جایگزین برای ایران موافقت کرده اند و اگر کسی در این کشور عرق ملی داشته باشد باید قدر دان خدمات شایسته دکتر روحانی باشد.
مرعشی با اشاره به اینکه سال ۹۲ نقطه عطفی در تاریخ ایران بود ادامه داد: ما در طول دوران گذشته نقاط عطف زیادی ساخته ایم اما گاهی با برگشت سیاست ها همه چیز را از دست داده ایم امروز نیز با برجام کشور را نجات دادیم اما باید از مزایای آن نیز استفاده کنیم.
مجلس به دور از افراط مد نظر است
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: جامعه نیازمند حرکتی شتابان به سمت توسعه است و برای این امر باید مجلسی مملو از خردمندان داشته باشیم که می توانند اصول گرا و یا اصلاح طلب باشند اما این مجلس باید به دور از افراط و جهل و نادانی که دشمن اصلی ما در طول تاریخ است باشد.
مرعشی ادامه داد: مجلس آینده باید بداند در برجام چه اتفاقی افتاد و برجام یک گام مهم در سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران است و غربی ها که همواره در پی دخالت بر سیاست ایران بودند پذیرفتند که استقلال این کشور را به رسمیت بشناسند و نیزایران می تواند خاور میانه را مدیریت کند.
نماینده دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ۱۵ سال گذشته یک اتفاق مهم در دنیا افتاد و آن هم این مساله بود که از آغاز تمدن بشری تا آن تاریخ تولید ناخالص در دنیا ۳۹ هزار میلیارد دلار بوده است که در این ۱۵ سال در اثر رشد صنعت و تکنولوژی ۲ برابر شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها