قدرت رهبر شیعیان نیجریه برای دولت این کشور قابل تحمل نبود

کد خبر: 473072

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری رهبر شیعیان نیجریه توسط دولت و ارتش این کشور گفت که این شخصیت،‌ شخصیتی پرنفوذ است که قدرت ایشان برای دولت این کشور قابل تحمل نبود.

ایسنا: سیدمرتضی حسینی عنوان کرد: رهبر شیعیان نیجریه شخصیتی پرنفوذ است که توانسته 10 میلیون شیعه در آنجا به وجود آورد، ایشان در اربعین نیز نزدیک به 5 میلیون جمعیت را جمع کرد.
او تصریح کرد: قدرت ایشان برای دولت و ارتش قابل تحمل نبود والا شیعیان نیجریه هیچ کاری نکرده‌اند؛ آنها ساکت‌ترین و آرام‌ترین مردم نیجریه هستند و بیشترین خدمت را به دولت می‌کنند ولی چون دیدند ممکن است این نفوذ در آینده برای آنها خطرناک باشد و تشیع را گسترش دهند این اقدام را انجام دادند.
حسینی همچنین عنوان کرد: پیش از این هم داعشی‌ها و وهابیت سه نفر از فرزندان ایشان را کشته بودند. این بار هم دولت و ارتش دست به این اقدام زدند. سازمان ملل که دم از حقوق بشر می‌زند در آنجا حقوق بشری نیست.
این نماینده مجلس افزود: دولت نیجریه در حالی به رهبر شیعیان این کشور حمله می‌کند که آنها هیچ اقدامی انجام نداده و حرکت مسلحانه‌ای نیز نکرده‌اند. بعلاوه دولت نیجریه کاری با بوکوحرام و گروه‌های اینچنینی ندارد اما رهبر شیعیان را دستگیر می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها