ائتلاف ریاض زمینه ای برای تقسیم بندی طایفه ای در جهان اسلام است

کد خبر: 473222

نایب رئیس سابق دادگاه قانون اساسی مصر با طرح این پرسش که آیا تامین کنندگان منابع مالی و حامیان تروریسم با این پدیده مبارزه هم می کنند، گفت: ائتلاف ریاض زمینه را برای تقسیم بندی طایفه ای در جهان اسلام فراهم می کند.

تسنیم: روزنامه های مصری چاپ امروز چهارشنبه به پیامدهای تشکیل ائتلاف ریاض به بهانه مبارزه با تروریسم و مخالفت قاهره برای حضور نیروهای نظامی این کشور در این ائتلاف پرداختند.
روزنامه الوطن چاپ مصر به نقل از منابع ویژه نوشت که نیروهای نظامی مصر در ائتلاف مبارزه با تروریسم که عربستان از تشکیل آن خبر داده است، حضور نخواهند داشت.
این منابع تاکید کردند که مصر فقط با هماهنگی مواضع موافقت کرده است و این موضوع بسیار فرمایشی است بی این معنا که نیروهای نظامی مصر در ائتلاف ریاض حضور نخواهند داشت.
در همین چارچوب «تهانی الجبالی» نایب رئیس سابق دادگاه قانون اساسی مصر از دولت این کشور خواست که در ائتلاف ریاض برای مبارزه با تروریسم شرکت کند.
وی با حالت سؤالی مطرح کرد آیا کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند با آن مبارزه هم خواهند کرد؟
الجبالی با بیان اینکه تامین کنندگان منابع مالی داعش و حامیان این گروه تروریستی معروف هستند، تاکید کرد: ائتلافی که عربستان تشکیل داده زمینه را برای تقسیم بندی فرقه ای بین مسلمانان فراهم و به منافع صهیونیستها خدمت می‌کند و از سوی دیگر زمینه را برای جنگ در منطقه فراهم می‌کند.
نایب رئیس سابق دادگاه قانون اساسی مصر گفت ربط دادن تروریسم به اسلام یک بازی است که کشورهای متخاصم علیه جهان عرب در طول چهار دهه گذشه از آن سوء استفاده کرده اند.
عربستان سعودی بعد از قتل عام هزاران نفر از شهروندان بی دفاع یمنی و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در یمن از تشکیل ائتلافی برای مبارزه با تروریسم خبر داد.
محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی و وزیر دفاع این کشور طی سخنانی مدعی شد که این ائتلاف با تمام گروههای تروریستی مبارزه می کند و با قدرتهای بزرگ و سازمانهای بین المللی هماهنگ خواهد بود.
عربستان سعودی یکی از حامیان اصلی گروههای تروریستی در منطقه است و با حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریست های سوریه حمایت می‌کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها