مردم مسئول قانون‌مدار را تنها نگذارند

کد خبر: 473672

خطیب موقت تهران: کمک به اقامه حق یعنی مسئول مافوق تحت تأثیر جنجال‌ها قرار نگیرد، یعنی مردم مسئول قانون‌مدار را تنها نگذارند، اگر این موضوع روال شود و مسئولان و همه مردم از حق‌مداران حمایت کنند، تبدیل به فرهنگ می‌شود و چیزی هم که فرهنگ شد، ماندگار می‌شود.

میزان: سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: کمک به اقامه حق یعنی مسئول مافوق تحت تأثیر جنجال‌ها قرار نگیرد، یعنی مردم مسئول قانون‌مدار را تنها نگذارند، اگر این موضوع روال شود و مسئولان و همه مردم از حق‌مداران حمایت کنند، تبدیل به فرهنگ می‌شود و چیزی هم که فرهنگ شد، ماندگار می‌شود.
امام جمعه موقت امروز تهران تصریح کرد: در روایتی از وجود مقدس پیامبر (ص) آمده «کسی که همراه یک مظلومی راه بیفتد تا آن مظلوم بتواند حقش را بگیرد، خداوند قدم‌هایش را روزی که قدم‌ها می‌لغزد، ثابت نگه می‌دارد»، این روایت بُعد مهم «حق‌مداری» را نشان می‌دهد، اگر بخواهیم در جامعه «حق‌مداری» فرهنگ و نهادینه شود، راهش همین است که مردم و مسئولان از حق و حق‌مداران حمایت و پشتیبانی کنند و فضایی را به وجود آورند که غوغاسالاران بدانند راهی به پیش نخواهند برد.
وی تصریح کرد: بُعد چهارم حق‌مداری صبوری بر حق است. حق‌مداری در طول تاریخ هزینه داشته است، از ابتدای خلقت تاکنون این چنین بوده و زین پس هم حق‌مداری هزینه خواهد داشت، در روایات آمده که باید صبور بر حق باشیم، پای حق بایستیم، ولو تلخ باشد، ولو هزینه‌بر باشد.
آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: درباره تفسیر صبوری بر حق باید بگویم بنده تفسیری زنده‌تر از ملت بزرگ ایران نمی‌دانم، 36 سال است انواع سختی‌ها را بر ملت ایران تحمیل کردند، اما ملت ما به وصایای امامانش عمل کرده و قهرمانانه بر موضع حقش ایستاده و خسته هم نشده‌اند، برخی می‌خواهند ملت ایران را خسته نشان دهند، ولی این ملت خسته نمی‌‌شوند، اما دشمنان را خسته خواهند کرد، ملت بزرگ ایران تفسیر صبوری بر حق هستند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها