دامادی: هنوز زمان زیادی از خلف وعده در انتخابات ۹۲ نگذشته است/ حیدرپور:ائتلاف اخیرشامل پاره ای از اصولگرایان است/ خجسته: رمز موفقیت وحدت است اما نه این وحدت!

کد خبر: 474040

تجربه تلخ دو انتخابات گذشته یعنی مجلس نهم و دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری نیز شک و تردید هایی را برای پایبندی برخی از افراد اصولگرا به ائتلاف باقی گذاشته است.

دامادی: هنوز زمان زیادی از خلف وعده در انتخابات ۹۲ نگذشته است/ حیدرپور:ائتلاف اخیرشامل پاره ای از اصولگرایان است/ خجسته: رمز موفقیت وحدت است اما نه این وحدت!
سرویس سیاسی فردا؛ به رغم همه تلاش‌های چندماهه برخی از افراد اصولگرا برای تشکیل چتری واحد و گردآوری همه افراد، شنیده‌ها حاکی از آن است که هنوز افرادی مانند آقایان لاریجانی، جلیلی، رضایی و قالیباف تاکنون به این ائتلاف نپیوسته و سازوکاری برای آنان در این مجموعه اندیشیده نشده است. از سوی دیگر تجربه تلخ دو انتخابات گذشته یعنی مجلس نهم و دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری نیز شک و تردیدهایی را برای پایبندی برخی از افراد اصولگرا به ائتلاف باقی گذاشته است. در همین رابطه نظر سه تن از تمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.
زمان زیادی از خلف وعده در انتخابات ریاست جمهوری نگذشته
محمد دامادی نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور اکثریت اصولگرایان در ائتلاف تشکیل شده گفت: ائتلاف اصولگرایان همه طیف ها را در بر نمی‌گیرد، به عنوان مثال آقای قالیباف و بسیاری از اصولگرایان دیگر شرکت نکرده‌اند.
دامادی
وی گفت: اتئلاف مشابه همین در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز شکل گرفته بود؛ ولی منجر به وحدت نشد؛ به نظر بنده بنیان این ائتلاف از درون سفت نبود و تقریبا همه به این ائتلاف پایبند نبودند و نتیجه آن اتفاق به نفع اصولگرایان نبود.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وحدت همیشه چیز خوبی است چه بین اصولگرایان باشد و چه اصلاح طلب ها؛ اما اصولگرایان نتوانسته اند همه جریانات اصولگرایی را زیر یک پرچم قرار بدهند.
دامادی علت اصلی نبود وحدت در جریان اصولگرایی را سوابق سیاسی گذشته برخی افراد دانست و افزود: زمان زیادی از انتخابات ریاست جمهوری نگذشته است که برخی از همین دوستان پایبند نبودند. مگر چه اتفاقی در روند فکری این افراد رخ داده که در حال حاضر پایبند به گفته های خودشان هستند.
وی ادامه داد: به نظر بنده چنین تشکل‌ها و مجموعه‌ها به نتیجه نمی‌رسد، همان‌گونه که تاکنون هم نرسیده‌اند. بعید می‌دانم که اتفاق بیفتد. اگر این جریانات سیاسی از خیلی قبل‌تر می‌نشستند و صحبت می‌کردند٬ شاید به وحدت رویه می‌رسیدند. اما جمعی که در مقطع کوتاه و آن هم در نزدیکی انتخابات شکل می‌گیرد به همین زودی هم از بین می‌رود.
ائتلاف اصولگرایان همه را در بر نمی‌گیرد
عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص ائتلاف تشکیل شده جریان اصولگرایی گفت: اگر بخواهیم ائتلافی را در جمعیت اصولگرا در نظر بگیریم، باید در برگیرنده همه گروه‌ها و دسته جات اصولگرایی باشد و به طور طبیعی باید مسئولین اصولگرا را در جلسه دعوت کنند. شما وقتی می‌بینید که تعدادی از گروه‌ها حذف می‌شود، دیگر این ائتلاف اصولگرایان نیست. عنوانش ائتلاف پاره‌ای از اصولگرایان است که خود این نقض آن حقیقت و واقعیتی است که دنبال آن می‌گردند.
حیدرپور
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر بنده این حرکتی که در حال انجام بوده مجددا محکوم به شکست است و حتما می‌بایست دست اندرکاران و مسئولین بخش های مختلف اصولگرایی را دعوت کنند تا بتوانند یک اجماع کلی در اصولگرایان فراهم کنند. در غیر این صورت با ائتلاف پاره ای از اصولگرایان نتیجه مقتضی و مناسب به دست نخواهد آمد.
وی درخصوص حضور جریان پایداری در ائتلاف اصولگرایان گفت: برداشت بنده این است که جریان پایداری وجاهتی در مقطع فعلی ندارد؛ به دلیل اینکه وقتی شما با اصولگرایان و جماعت متدین صحبت می کنید آنها از مجموعه تندروی ها و رفتاری که جبهه پایداری در طول چند سال گذشته در جریان اصولگرایی بروز داده، اظهار رضایت ندارند؛ برداشتم این است که به دلیل تندروی ها و بد رفتاری ها و بد اخلاقی هایی که از جانب مسئولین پایداری و کسانی که خود را منتصب به آنها می دانند، مشاهده می شود سبب شده که نوعی دلزدگی در متدینین اصولگرایان فراهم کند و اصولا هیچ اقبالی برای اینکه حرف های آنها را گوش دهند، مشاهده نمی شود و اگر اصولگرایان محوریت این جریان را به جبهه پایداری بسپارند، قطعا زیان و آسیب خواهند دید.
وحدت باید قلبی باشد نه در حرف!
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس گفت: روند کار اصولگرایان باید به نحوی باشد که یکی خودش را بر دیگری برتر نبیند. این یک اصل است؛ یعنی همه باید صادقانه و با یک بینش روشن و با داشتن اهداف مقام معظم رهبری گرد هم آیند و همدلی ایجاد کنند؛ یعنی اختلافات و مواردی که وجود دارد نیز باید حل شود.
خجسته
وی در خصوص ضمانت اجرایی ائتلاف اصولگرایان با توجه به سوابق نه چندان مثبت این جریان اضافه کرد: بحث چگونگی ضمانت اجرا در میان جامعه هم مطرح شده است. با توجه به سابقه بدی که از اختلافات اصولگرایان در بین مردم وجود دارد، در حال حاضر خود اصولگرایان نیز اعتمادی به این وحدت ندارند.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به خلف وعده انتخابات ریاست جمهوری افزود: در انتخابات ریاست جمهوری نیز اول هماهنگی اتفاق افتاد و بعد عقب نشینی کردند و همچنان این ذهنیت وجود دارد که این وحدت در حرف است یا در عمل؟ در حال حاضر ذهنیت بین همه این است که این وحدت چقدر می تواند مثبت باشد.
خجسته درخصوص ضمانت اجرایی این وحدت تاکید کرد: این وحدت باید دلی باشد و یک نفر نباید بر دیگری خودش را برتر بداند.
وی در خاتمه گفت: به نظر بنده رمز موفقیت در وحدت است؛ کسانی که دلسوز نظام هستند باید با هم متحد شوند و این وحدت باید قلبی باشد نه در حرف. همان طور که امام گفت: رمز موفقیت وحدت است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها