ائتلاف ضد داعش: العبادی با حضور نیروهای آمریکایی در عراق موافق است

کد خبر: 474941

ائتلاف بین المللی ضد داعش از موافقت حیدر العبادی با ورود نیروهای ویژه آمریکایی به این کشور خبر داد.

ایسنا: به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف داعش اعلام کرد که حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با ورود نیروهای ویژه آمریکایی به خاک این کشور موافق است.
وارن در کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سفارت آمریکا در بغداد برگزار شد تاکید کرد هر گونه عملیات یا اعزام نیرو به عراق با موافقت دولت این کشور انجام خواهد شد.
وی افزود: العبادی با حضور نیروهای ویژه آمریکایی که تعداد آنها از 200 تن عبور نمی‌کند موافق است.
پیشتر دولت آمریکا به خاطر کشته شدن سربازان عراقی در حملات اشتباه جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا از این کشور عذرخواهی کرد.
جنگنده‌های آمریکایی تا روز دوشنبه هزاران حمله هوایی را علیه مقرهای داعش انجام داده و اعلام کردند که داعش 40 درصد از اراضی تحت اشغال خود را از دست داده است.
استیو وارن همچنین به تصمیم آمریکا برای تشکیل کمیته تحقیقات در خصوص کشته شدن سربازان عراقی با حضور کارشناسان این کشور اشاره کرد.
این اظهارات وارن پس از آن ایراد کرد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا پیشتر در دیدار با العبادی در خصوص حضور نیروهای ویژه آمریکایی با هدف انجام عملیات‌های اطلاعاتی به منظور بازداشت و هدف قرار دادن رهبران داعش گفت‌وگو کرده بود.
العبادی اخیرا اعلام کرده بود که هرگونه عملیات نظامی و یا حضور نیروهای خارجی ویژه یا غیر ویژه باید با هماهنگی دولت صورت بگیرد.
در همین حال گردان‌های حزب‌الله عراق نیز ضمن مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور متعهد شدند که با این نیروها برخورد خواهند کرد.
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله اعلام کرد که این گردان‌ها هر نیروی آمریکایی را در عراق ببینند بازداشت کرده و یا می‌کشند.
در حال حاضر 3500 سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها