عکاشه: دستگاه‌های امنیتی مصر در امور پارلمان دخالت دارند

کد خبر: 476964

یک نماینده پارلمان مصر با اعلام درخواست پناهندگی سیاسی به آلمان، از عضویت خود در پارلمان استعفا کرد.

تسنیم: «توفیق عکاشه» روزنامه نگار مصری گفت که درخواست پناهندگی سیاسی به آلمان را به سفارت این کشور در قاهره ارائه کرده است.
وی با اشاره به اینکه ظلم و ستم زیادی در حق وی روا داشته شده است، افزود: من به دنبال ریاست پارلمان و یا عضویت در آن نیستم و طی 72 ساعت آینده کشور را ترک می کنم و این نخستین بار نیست که تقاضای پناهندگی سیاسی کرده ام.
عکاشه درباره علت استعفای خود نیز تصریح کرد: دلیل استعفایم توطئه ای بود که برای ممانعت از برگزاری نشست مستقل ها در مجلس نمایندگان و جلوگیری از ورود نمایندگان به جلسه صورت گرفت.
وی اشاره کرد که از ایفای نقش دستگاه های امنیتی و دخالت های آن در امور پارلمان و نمایندگان مجلس اطلاع دارد.
وی گفت که آنها می خواهند مصر را بر اساس تمایلات خود اداره کنند و من بارها در معرض ترور روحی و جسمی قرار گرفته ام و بارها تهدید شده ام که نمونه بارز آن در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی بود... می خواهم مصر را ترک کنم زیرا برای من روشن شده است که امیدی به اصلاحات در کشور نیست و من نیز به تنهایی نمی توانم کاری انجام دهم.
عکاشه اظهار داشت: انتخابات پارلمانی در مصر تحت فشارهای شدید غرب بر نظام مصر برگزار شد و هر کس در این کشور با خلوص نیت کار می کند و برای اجرای اصلاحات و توسعه کشور تلاش می کند هدف حمله و تهدید قرار می گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها