چمران: نباید در لاک دفاعی فرو رفت

کد خبر: 477546

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زاویه غرب و آمریکا با ایران، اختلافی ریشه ای و مبنایی است و هدف نهایی آن ها زدودن ایمان و اعتقاد از مردم و ایجاد شکاف بین امت و حاکمیت است.

مهر: مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت نهم دی ماه که در سالن هلال احمر شهرستان شهریار و با حضور مردم ولایتمدار این منطقه برگزار شد، اظهار داشت: اگر چه نهم دی ماه، خط بطلانی بر حوادث سال ۸۸ کشید اما تحرکات اندک و محدودی همچنان مشاهده می شود که لزوم تبیین و واکاوی هر چه بیشتر آن احساس می شود.
وی افزود: دشمنان اسلام و ایران، از ادوار گذشته همواره سعی کرده اند از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به این کشور و مردم آن دریغ نکنند و در مقاطع مختلف، با طراحی دسیسه های گوناگون اهداف و برنامه های خود را پیگیری کرده اند.
چمران گفت: با سیری در تاریخ و مطالعه فراز و نشیب ها و تحولات دوران معاصر، به روشنی در می یابیم که از همان آغاز نهضت مشروطه خواهی، استعمارگران برای انحراف مسیر حق خواهی و تعالی خواهی ایرانیان دسیسه و نیرنگ کرده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: آنچه که بیش از هر چیزی برای غرب غیر قابل تحمل بوده، اعتقادات و ایمان این مردم است و دامن زدن به حکومت های ملی گرایی نیز برای زدودن و به انحراف کشیدن چنین ارزش هایی، از سوی آنان در دستور کار قرار گرفت.
چمران گفت: تحرکات حکومت ها و دولت های استعمارگر، اهداف نهضت مشروطه را به انحراف کشید و به واقع آن را از مسیر و ریل اصلی خود بازداشت که ثمره اقدامات ننگین آن ها در ظهور رضاخان مستبد، خود را نشان داد.
وی افزود:پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز، دشمنان انقلاب تلاش بسیاری کردند تا اهداف این نهضت عظیم و تاریخی را به شکست بکشانند اما با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی و پس از آن مقام معظم رهبری و حضور همیشه در صحنه امت ایران اسلامی در مقاطع مختلف تاریخی، عملا دسیسه های شوم دولت های استکباری و جهان خوار به شکست منتهی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: فتنه ۸۸ نیز در راستای همان اهداف ننگین طراحی شده آمریکا و غرب صورت گرفت که با سیلی محکم مردم ولایتمدار ایران در نهم دی ماه این فتنه جمع شد، اما نیرنگ ها و طراحی های دشمنان نظام خاتمه پیدا نکرده و در حال حاضر آن ها با تعریف پروژه نفوذ تلاش می کنند انقلاب را از مسیر اصلی خود خارج کنند.
چمران گفت: آنچه که باید در خصوص خطر نفوذ دشمن مدنظر قرار گیرد، معطوف به این موضوع می شود که ما نباید صرفا در مقام دفاع ظاهر شویم بلکه باید با مقابله به مثل، از لاک دفاعی خارج و نفوذ فرهنگی خود را تحمیل کنیم.
وی افزود: عدالت خواهی، آزاد منشی و منطق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تمامی آزادی خواهان و مظلومان جهان اثبات شده و باید با ساختن ایرانی مملو از ملاطفت، کار، پیشرفت و توسعه و پرهیز از اختلاف، دروغ و افترا، مملکت را به نقطه ای که شایسته وجود این کشور و نظام است، برسانیم.
چمران یادآور شد:نباید از نظر دور داشت که کلید مشکلات ایران اسلامی در داخل کشور قرار دارد و تکیه کردن به بیگانگان امری غیر منطقی است و تاریخ و تجربیات گذشته نیز ثابت کرده که ثمره ای در بر نخواهد داشت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها