پوتین: بشار اسد اگر در انتخابات شرکت کند پیروز می شود

کد خبر: 477548

پایگاه اینترنتی بلومبرگ گزارش کرد که رئیس‌جمهور روسیه در دیدار اخیر خود با وزیر خارجه آمریکا تأکید کرده که رئیس‌جمهور سوریه باید در انتخابات ۲۰۱۷ شرکت کند.

فارس: برخی منابع آگاه اعلام کردند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست 14 دسامبر در مسکو با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفته است که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نباید از کاندیداتوری از انتخابات ریاست‌جمهوری 2017 سوریه منع شود زیرا اگر در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند، پیروز ‌می‌شود.
پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» گزارش کرد، با اینحال جان کری با این پیشنهاد پوتین موافقت نکرده است و پیش از آن نیز آمریکا شرایط انتخابات 2017 سوریه را به شیوه‌ای گذاشته که شانس پیروزی اسد را کاهش دهد.
«ادی واسکز» یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که موضع آمریکا همچنان بر این اساس است که «اسد باید قدرت را کنار بگذارد» زیرا اعتبار اخلاقی برای اداره سوریه را از دست داده است.
کری روز 18 دسامبر اعلام کرد که آمریکا از تقاضای خود برای کناره‌گیری اسد از قدرت بعنوان پیش‌شرطی برای مذاکرات صلح سوریه عقب‌نشینی می‌کند.
وی به خبرنگاران در نیویورک‌ گفت: «ما واقعاً به این حقیقت رسیدیم که این تقاضا در حقیقت، جنگ را طولانی‌تر می‌کند و رنج و عذاب مردم را بیشتر می‌کند و در بن‌ بست ما را به جایی نمی‌رساندـ».
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که با پافشاری مسکو بر لزوم شرکت بشار اسد در انتخابات سال 2017، مخالفت واشنگتن با این مسئله در حال کاهش است.
یکی از مقامات روسی اعلام کرد، پوتین به پیشنهاد آمریکا برای شامل کردن جماعت سوری خارج از کشور در بین رأی‌دهندگان رضایت داده است.
کری بعد از دیدار با پوتین در مسکو اعلام کرد که آمریکا بر اسد متمرکز نیست بلکه بر فرایند سیاسی متمرکز است. وی تأ:ید کرد:‌«آمریکا و شرکای ما به دنبال تغییرنظام نیستند. چالش ما همچنان ایجاد شرایطی است که بتوان یک جایگزین به وجود آورد».
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها