«استثناگرائی» آمریکایی مانع مبارزه همه جانبه با تروریسم است

کد خبر: 477552

وزیر امور خارجه روسیه با طرح این مطلب که آمریکا در جایگاهی نیست که دیگران را نصیحت کند، خودبینی آمریکایی ها را مانع بزرگی در راه مبارزه با تروریسم عنوان کرد.

مهر: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زوزدا» روسیه گفت: تصور آمریکا مبنی بر اینکه یک کشور استثنائی است به توانایی این کشور در مبارزه همه جانبه با تروریسم خدشه وارد می کند.
لاوروف ادامه داد: استثناگرایی آمریکایی عاملی نیست که به نفع ما باشد. این عامل نحوه تصمیم گیری آنها در جنگ علیه تروریسم را تحت الشعاع قرار می دهد. آمریکایی ها گمان می کنند در جایگاهی هستند که دیگران را نصیحت کنند.
وی گفت: راهکار تشکیل ائتلاف در سوریه یک ایده مطلقا آمریکایی بود در حالیکه بسیاری از متحدین آمریکا در ناتو ترجیح می دادند که بحران سوریه از راه صحیح و با توسل به سازمان ملل متحد حل و فصل شود. اما آمریکایی ها می گویند که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از مشروعیت برخوردار نیست و نمی توان با وی مذاکره کرد.
لاوروف با ابراز نارضایتی از دوگانگی رفتار آمریکا در قبال عراق و سوریه عدم کسب تکلیف از دولت دمشق را به هنگام دخالت نظامی در سوریه به شدت محکوم کرد.
وی در نهایت گفت که رفتار ترکیه به نقض تمامیت ارضی عراق در قالب اعزام نیرو به پایگاه «بعشیقه» در نزدیکی شهر موصل نشانه الگوبرداری از رفتارهای آمریکا است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها