پلیس آمریکا خشونت بیشتری در قبال سیاهپوستان اعمال می‌کند

کد خبر: 478235

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که تعداد سیاهپوستانی که در سال ۲۰۱۵ توسط پلیس آمریکا کشته شدند، دو برابر تعداد سفیدپوستانی است که در این بازه زمانی توسط پلیس کشته شدند.

فارس: روزنامه انگلیسی «گاردین» طی بررسی‌های صورت داده به این نتیجه رسید که در ژوئن 2015، تعداد افراد سیاهپوست غیرمسلح که توسط پلیس آمریکا به ضرب گلوله کشته شداند، دو برابر تعداد سفیدپوستانی است که توسط پلیس کشته شده‌اند.
این تحقیقات نشان داد از 464 آمریکایی که تا ماه ژوئیه توسط مأموران پلیس آمریکا کشته شدند، 102 نفر از آنها غیرمسلح بودند و اکثر آنها سیاهپوست بودند.
سوابق عمومی نشان می‌دهد که در سال 2015، 32 درصد از آنهایی که توسط پلیس آمریکا کشته شده‌اند، سیاهپوست بودند و 25 درصد از آنها را اسپانیولی‌ها و تنها 15 درصد آنها را سفیدپوستان تشکیل می‌دادند.
این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد، اکثر آنهایی که توسط پلیس آمریکا کشته شدند، جوانان سیاهپوست آمریکایی بین سن 15 سال تا 34 سال بودند.
بنا به گزارش اسپوتنیک، علیرغم آنکه مردان سیاهپوست تنها دو درصد از مجموع جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما بالاترین درصد قربانیان خشونت مأموران پلیس آمریکا را در سال 2015 تشکیل می‌دادند.
طبق بررسی‌های روزنامه گاردین، مأموران پلیس در سال 2015، در مجموع یکهزار و 134 نفر را کشته‌اند. در بین این تعداد، درصد بالایی از این قربانیان را سیاهپوستان تشکیل می‌دادند.
این تحقیقات نشان می‌دهد که پلیس آمریکا، خشونت بیشتری را برای سیاهپوستان در قبال سفیدپوستان به کار می‌گیرد. تا پایان سال 2015، مردان سیاهپوست آمریکایی 9 برابر بیش از مردان سفیدپوست آمریکایی در معرض کشته شدن توسط پلیس این کشور قرار داشتند.
روزنامه گاردین بر اساس تحقیقات انجام داده، گزارش کرد که یک نفر از هر 65 جوان سیاهپوست آمریکا در نتیجه رویارویی با پلیس این کشور کشته می‌شود. «مایکل براون» نوجوان غیرمسلح سیاهپوست آمریکا یکی از همان افرادی بود که توسط افسر پلیس سفیدپوست آمریکا کشته شد.
مرگ براون به بروز ناآرامی‌های گسترده در «فرگوسن» ایالت «میسوری» به مدت 16 ماه منجر شد. معترضان، پلیس آمریکا را به استفاده از نیروی مرگبار علیه جوانان سیاهپوست آمریکایی که اکثر آنها غیرمسلح هستند، متهم کردند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها