شورای نگهبان بر اساس قانون بررسی صلاحیت می‌کند

کد خبر: 479400

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون صلاحیت‌ها را بررسی و نظارت می‌کند.

فارس: سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: خدا را شاکریم که شورای نگهبان و مسئولان هیات‌های اجرایی کشور به اصول و مبانی مقید و متعهد هستند و براساس این اصول بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس خبرگان و شورای اسلامی را اعمال می‌کنند؛‌ چیزی غیر از این هم انتظار نمی‌رود.
وی افزود: چنانچه در هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان اگر مبنای تایید صلاحیت‌ها چیزی غیر از اصول و مبانی باشد طبیعی است که در قبال آن،‌ مسئول بوده و مواخذه می‌شود؛ هیچ کس هم به داد آنها نمی‌رسد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان در چارچوب قانون اصول، مبانی و ارزش‌ها نظارت خود را اعمال کرده و خواهند کرد؛ بهترین سند آن این است که در گذشته کسانی بودند که شاید از نظر فکری با جناحی مورد نظر نبودند ولی انتخاب شدند.
هاشمی با تاکید بر اینکه مبنای انتخابات رای مردم بوده و همیشه از آن صیانت شده است، عنوان کرد: حتی در گذشته نیز اغیار یا بازنده‌های انتخاباتی شعار می‌دادند انتخابات سلامت لازم را ندارد و در پی تحریم انتخاباتی بودند پس از مدتی اذعان کردند که اگر هم چندین بار صندوق‌ها بازشماری شوند آرا تفاوتی نخواهد کرد.
وی در خاتمه با بیان اینکه تاکید دوست و دشمن بر سلامت انتخاباتی نشان از افتخار و سلامت انتخاب‌های برگزار شده دارد، از شورای نگهبان و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات‌ها در همه دوره‌ها تقدیر و تشکر کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها