خواهان جنگ نیابتی در منطقه نیستیم

کد خبر: 480393

«عمران خان» رهبر حزب « عدالت» پاکستان گفت: اسلام آباد باید با دولت ایران گفتگو کند و به این کشور اطمینان بدهد که ما علیه ایران نخواهیم بود و اسلام آباد خواهان جنگ نیابتی در منطقه نیست.

مهر: عمران خان رهبر حزب «عدالت» پاکستان در کنفرانس خبری که بعد از دیدارهای جداگانه با سفیران ایران و عربستان در اسلام آباد داشت بیان کرد که تنش ایران- عربستان بر اسلام آباد نیز تاثیرات سوئی خواهد داشت و این درگیری در واقع سبب آسیب شدید به امت اسلامی خواهد شد.
وی افزود: موضع ایران درقبال ائتلاف جدید عربستان بدین گونه است که این ائتلاف در واقع برای مبارزه با تروریسم تشکیل نشده است و به خاطر این موضع ایران، فشارهای شدیدی بر پاکستان وارد است.
رهبر حزب عدالت در ادامه بیان داشت که برای شرکت در این ائتلاف باید با تدبیر عمل کرد و بعد از بررسی همه جوانب تصمیم گرفت. عمران خان گفت: دولت اسلام آباد باید با دولت ایران گفتگو کند و به این کشور اطمینان بدهد که ما علیهش نخواهیم بود.
وی افزود: پاکستان در این موضع به عنوان کشور سوم می تواند نقش سازنده ای ایفا کند و در واقع ما خواهان شرکت درجنگ نیابتی درمنطقه نیستیم. وی همچنین بیان داشت که به دلیل اینکه در مجلس در این باره صحبتی نشد من خود تصمیم به دیدار با سفیران دو کشور گرفتم.
عمران خان گفت: سفیر ایران گفت ما به خاطر شهادت آیت الله «شیخ النمر» رهبر شیعیان عربستان بسیار اندوهگین هستیم.
رهبر حزب عدالت همچنین گفت که «مهدی هنر دوست» سفیر ایران بیان داشت: علاوه بر سفارت خانه امنیت تمام کارکنان آن را نیز تامین خواهیم کرد و حمله به این سفارت نیز ازسوی دشمنان ایران بوده که به زودی نام آنان را فاش خواهیم کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها