اجازه اجتهاد به جای آزمون در قانون جایگاهی ندارد

کد خبر: 480642

امام جمعه تهران با تاکید بر اینکه اجازه اجتهاد به جای آزمون علمی در قانون هیچ جایگاهی ندارد، گفت: تاکنون شورای نگهبان امتحان خوبی در برابر فشارها پس داده است.

فارس: آیت‌ الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، با اشاره و تاکید بر جایگاه مهم و خطیر شورای نگهبان در رمان انتخابات، اظهار داشت: مسائل مربوط به فشار بر شورای نگهبان و تلاش بر تضعیف آن، حرف‌های جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب کسانی که با اسلامیت جمهوری اسلامی ایران موافق نبودند با مرزهایی که تعیین کننده اسلامیت است معمولا مقابله کردند؛ این نیز یکی از این حرف‌ها است.
وی افزود: شورای نگهبان از نظر قانون اساسی از جایگاه بلندی برخوردار است و تا به امروز هم امتحان خوبی داده و در برابر همه فشارها ایستاده است.
امام جمعه موقت تهران در ادامه نظارت و بررسی صحیح را وظیفه اصلی شورای نگهبان خواند و تصریح کرد: نظارت استصوابی و ایستادگی در مقابل فشارها هم وظیفه قانونی شورای نگهبان و هم حقوق مردم است؛ اینکه عده‌ای با اعمال فشار، حرف‌هایی علیه شورای نگهبان می‌زنند فقط تبلیغات بوده و مسئله خاصی نیست.
صدیقی درباره اینکه عده‌ای بحث اجازه اجتهاد از مراجع بجای آزمون علمی را مطرح کردند،‌ گفت: از نظر قانون،‌ نظر شورای نگهبان ملاک است و صلاحیت اظهار نظر را آنها دارند. تشخیص این مطالب با شورای نگهبان بوده و در قانون اجازه مرجع،‌ به جای آزمون علمی بی مورد بوده و هیچ جایگاهی ندارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها